نبرد گوگل با برنامه های آلوده و مخرب اندروید در فروشگاه مجازی این شرکت ادامه دارد و به تازگی ۲۹ برنامه مخرب دیگر از این اپ استور حذف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از یاهونیوز، علیرغم پیشرفت فناوری های امنیتی هنوز برخی از برنامه های آلوده می توانند با فریب گوگل در فروشگاه آن عرضه شده و امنیت و حریم شخصی کاربران را به خطر بیندازند.

برنامه های مخربی که به تازگی شناسایی شده اند برای ویرایش عکس و ارتقای قابلیت های دوربین های گوشی های هوشمند طراحی شده اند. اما در عمل آگهی های تبلیغاتی متعددی را نمایش می دهند و بدین شیوه برای کاربران مزاحمت ایجاد می کنند. این برنامه ها همچنین برای سرقت اطلاعات خصوصی کاربران اقدام می کنند.

برخی از این برنامه ها آگهی های خود را به طور تمام صفحه نمایش می دهند. محتوای نامناسب و هرزه نگارانه برخی از این آگهی ها باعث اعتراض کاربران در شبکه های اجتماعی نیز شده است.

بر اساس بررسی های انجام شده تعدادی از این آگهی ها با طراحی کلاهبرداری های فیشینگ تلاش می کنند اطلاعات خصوصی کاربران را سرقت کنند. برخی از این برنامه ها نیز که قرار است در ظاهر عکس های کاربران را زیبا کنند، در عمل عکس های ارسالی آنها را سرقت کرده و تنها یک تصویر جعلی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

سه برنامه از این مجموعه برنامه بیش از یک میلیون بار بارگذاری شده و ۱۱ برنامه دیگر نیز بیش از ۱۰۰ هزار بار بارگذاری شده اند و لذا قربانیان زیادی داشته اند.