مدیر بخش استان‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستانی از ابتدا در برنامه استان‌ها قرار نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری سیدحسین سیدی مدیر بخش استان‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره شایعه لغو ادامه اکران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در استان‌ها گفت: جمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» با نمایش این اثر سینمایی در استان‌ها موافق نبود و به همین دلیل هیچ برنامه‌ای از ابتدا برای نمایش این فیلم در استان‌ها تنظیم نشده بود.

وی بیان کرد: در برنامه نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان‌ها، تنها آثاری حضور دارند که تهیه‌کنندگان آن فیلم‌ها تمایل به نمایش آن در استان‌ها داشتند. اکران‌های محدودی نیز که از «متری شیش و نیم» در استان‌ها نمایش داده شد، توافق صاحب فیلم با سینمادار استان بوده و گویا این توافق و تفاهم بعد چند اکران از بین رفت.

مدیر بخش استان‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: نمایش این فیلم در شهرستان‌ها ربطی به جشنواره فیلم فجر نداشت. تاکید می‌کنم تعدادی از فیلم‌های حاضر در جشنواره تمایلی به نمایش فیلم خود در شهرستان‌ها نداشتند.

سیدی در پایان با اشاره به نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر در استان‌ها گفت: خوشبختانه استقبال از فیلم‌ها بسیار خوب است و سانس‌های زیادی برای نمایش فیلم‌ها در سینماها در نظر گرفته می شود، البته مخاطبان جشنواره‌ای استان‌ها نمی‌توانند در بخش آرای مردمی حضور داشته باشند. در حال فیلم‌هایی مانند «سرخپوست» و «ماجرای نیمروز:رد خون» مورد استقبال قرار گرفت.