دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: در فضای اکوسیستم علم و فناوری در دهه های اخیر کشورمان ایران از علوم عامه­ خارج و به علوم راهبردی و نوظهور­ و بین رشته ای وارد شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سعداله زارعی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: سید حسن نصرالله در خصوص بسیاری از امور منطقه ای داوری­ عادلانه و صادقانه ای دارد وقتی ایشان تبیین جامعی از انقلاب ایران ارائه می کند قطعاً سخنرانی ویژه ای خواهد بود.

او ادامه داد: حسن نصرالله در سخنرانی اش به درستی نشان داد که ایران در منطقه موقعیت برجسته ای دارد و البته ایران در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، علمی، امنیتی، فرهنگی­ و فناوری، کشور اول منطقه است.

زارعی گفت: حقیقت این است که در کمتر موضوعی ممکن است ایران درحاشیه مسائل منطقه ای و بین المللی قرار بگیرد و این نشان از جایگاه بالای ایران در منطقه است. این در حالی است که در بسیاری از موضوعات کسی از عربستان و ترکیه یاد نمی کند.بیانات حسن نصرالله از جهاتی بسیار مهم است زیرا در منطقه هستند کسانی که در مورد ایران دروغ پراکنی می کنند و بیانات آقای نصرالله می تواند دروغ ها و تبلیغات ضد ایرانی را خنثی کند.

حسین اکبری دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا در سوی دیگر استودیو گفت: در بیانات سید حسن نصرالله موارد دیگری هم بود مواردی همچون وجود فاصله ایران با آرمان های جهانی ، البته در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه جایگاه بالایی دارد نکته مهم یاد شده دیگر در صحبتهای سید حسن نصرالله آن بود که­ایران کشوری است در شرایطی که نظام سلطه در منطقه و بسیاری از کشورهای بزرگ جهان با آن مخالفند. ایران کشوری است که بسیاری از همسایگانش در منطقه به پشتوانه ابرقدرتهایی همچون آمریکا، قصد سنگ اندازی در مسیر پیشرفتش را در­بسیاری از سطوح دارند؛ در این شرایط، پیشرفت و اتکا به قوای اقتصادی درون کشوری کار دشواری خواهد بود. برای مثال می توان به توانایی اندک ترکیه در مقابل فشارهای خارجی اشاره کرد زیرا ترکیه با اندک فشاری ارزش و برابری واحد پولش­ نسبت­ به دلار­ بالا و پایین می شود، البته مالزی هم مانند ترکیه از قوای کمی در مقابل فشارهای خارجی برخوردار است. در شرایط کنونی که پول عربستان در خدمت نظام سلطه غرب در جهت سنگ افکنی در مسیر پیشرفت ایران است، رشد و توسعه در همه سطوح کار دشواری است­ اما همان گونه که سید حسن نصرالله در صحبت هایش گفت نظام ایران نظامی نوین بر پایه ولایت فقیه است و این گونه توانسته در شرایط دشوار تحریمی و فشارهای خارجی به این نقطه از پیشرفت برسد و این بدان معناست که اگر فشارها کاهش یابد که البته بطور طبیعی هم کم خواهد شد ایران روند جهشی در مسیر توسعه و پیشرفت را تجربه می کند.

زارعی به نقل از سیدحسن نصرالله گفت: مخالفت و عداوت­ آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی با ایران تنها به دلیل کمک به حزب الله و­ حماس و حضور در فلسطین نیست، بلکه استقلال ایران و وجود نظام و قدرت مستقل ایران سبب دشمنی غربی ها با ایران است.

او افزود: زمانی زمامداران منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیست بودند و می خواستند سیطره صهیونیست را در همه منطقه گسترش داده و اسرائیل بزرگ را تشکیل دهند اما با حرکت ا نقلابی جمهوری اسلامی در سال 57 همه محاسبات آمریکایی ها به هم ریخته و با شکست مواجه شد. البته این خواست خدا بوده که سیطره شیطانی صهیونسیت ها کوچکتر شد و در شرایط کنونی آمریکایی ها در منطقه احساس خفگی می کنند و مدام ­قصد رفتن از خاورمیانه و ترک آن دارند.

اکبری در سوی دیگر استودیو گفت: با انقلاب اسلامی ایران با محوریت جمهوریت و اسلامیت، تقریباً ما تنها کشوری بودیم که از سلطه و سیطره ابر قدرت غربی و شرقی خارج شده بودیم و شعار انقلاب ما هم نه شرقی و نه غربی بود البته بسیاری منتظر بودند که ایران با خروج از سلطه غربی ها به زیر پرچم ابر قدرت شرقی برود که این طور هم نشد. اگر انقلاب اسلامی ایران انجام نمی شد معلوم نبود بعد از­ فروپاشی کمونیسم و فروپاشی شوروی در جهان چه اتفاقی می افتاد. چه کسی در حمایت از جهان اسلام می ایستاد.

زارعی در استودیو با بیان اینکه قدرت جنبه های گوناگونی دارد افزود:­ یکی از جنبه های قدرت بُعد نظامی است که با استقلال نظام ارتباط مستقیمی دارد هر کشوری در بُعد نظامی به استقلال برسد می تواند در دیگر ابعاد هم مستقل شود.

سردار عباس نیلفروشان جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: طبیعی است که استکبار و دشمنان ما با هرگونه ابزار و سلاحی که قدرت بازدارندگی و اقتدار منطقه ای ایران را تثبیت کند مخالفت خواهند کرد. امروز با رونمایی از موشک دزفول و دیگر تجهیزات نظامی که ساخته دست فرزندان ایران است همه متجاوزان دریافتند که همه­ منطقه تحت پوشش است و هرگاه اراده کند و امری از ولایت فقیه صادر شود ایران قادر­ است جهش در مسیر راهبردی ابعاد گوناگون داشته باشد.­ ایران اسلامی به هیچ قیمتی حاضر نیست موضوع تجهیزات موشکی و نظامی اش را به مذاکره و معامله بگذارد.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیگر ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در فراسوی مرزها، علیرغم آنچه در فضای مجازی عده ای کمر به تخریب جمهوری اسلامی بسته اند پیشرفتهای علمی و فناوری ایران به خوبی رصد می شود، وقتی صحبت از موشک­یا ماهواره بر می شد ­این یعنی دنیایی از فناوری و علم، این به معنای دستیابی عمیق علمی دانشمندان ایرانی است، در فضای اکوسیستم علم و فناوری در دهه های اخیر کشورمان ایران از علوم عامه­ خارج و به سمت علوم راهبردی و نوظهور­و بین رشته ای وارد شده است.


لینک دانلود گفت و گوها