صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند تا شناسایی و حمایت از قشر توانمند علمی جامعه در حوزه ادبیات شتاب گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمایت متوازن از تحقیقات و کمک به تولید دانش و فناوری‌های راهبردی از اهدافی است که همواره مد نظر مسئولان در کشور قرار دارد. زیرا در این صورت با مشارکت و همکاری مراکز علمی می توان گام های استواری در راستای توسعه پایدار برداشت. 

بنابراین انعقاد تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی کشور یکی از رسالت هایی است که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به دنبال آن است تا از طرح های علمی و تحقیقاتی محققان و پژوهشگران در این مراکز حمایت شود. بر این اساس تا کنون 124 تفاهم نامه همکاری توسط صندوق با مراکز مختلف منعقد شده است.

در همین راستا به تازگی تفاهم نامه همکاری میان صندوق و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران منعقد شد تا شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از قشر توانمند علمی جامعه در این حوزه شتاب گیرد. حمایت از پروژه های تحقیقاتی، ارسال اولویت های تحقیقاتی به همراه عضویت اعضای هیات علمی انجمن در بانک اطلاعاتی پژوهشگران صندوق برای داوری و نظارت پروژه ها از موضوعات این تفاهم نامه است. البته در کنار این موارد تحقق موضوعاتی دیگری همچون اشاعه و ترویج ادبیات فارسی، افزایش درک عمومی از اهمیت این علم، ایجاد خانه زبان و ادبیات فارسی و همچنین نوآوری در ایجاد رشته های جدید در علوم انسانی و مقدر کردن آینده بهتر زبان و ادبیات فارسی در ایران نیز مد نظر در این تفاهم نامه همکاری قرار دارد.

بر اساس این گزارش، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران با هدف گسترش، پیشبرد، ارتقای علمی و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های زبان و ادب و فرهنگ کشور تشکیل شده است. بنابراین نگهداری سرمایه های علمی، پژوهشی و فناورانه این حوزه با امضای این تفاهم نامه مشترک دنبال می شود.