الون ماسک مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس از برنامه های خود برای تولید فضاپیمایی به نام استارشیپ خبر داد که مردم عادی را به مریخ خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از بیزینس اینسایدر، این فضاپیما که به جای فیبر کربنی از فولاد ضدزنگ ساخته خواهد شد، بارها و بارها قابل استفاده بوده و ساخت آن از سوی الون ماسک نشانه ای از تغییرات اساسی اسپیس ایکس در زمینه طراحی انواع فضاپیما دانسته شده است.

استارشیپ همچنین مجهز به یک سپر گرمایی ویژه به جای پوشش سرامیکی خواهد بود که مایعی خاص در درون آن در زمان فرود جریان می یابد تا کل فضاپیما خنک شده و از سوختن آن جلوگیری شود.

الون ماسک در شرایطی از این طرح های جاه طلبانه خود سخن می گوید که متخصصان بر این باورند اجرای طرح مذکور با چالش هایی جدی مواجه خواهد شد. هزینه بالای تولید سپر گرمایی و احتمال نابودی استارشیپ در صورت عدم طراحی درست این سپر از جمله چالش های مطرح شده است.

کارشناسان ناسا معتقدند فرود فضاپیمایی مانند استارشیپ بر روی سطح مریخ با تعدادی مسافر صدبرابر دشوارتر از سخت ترین کارهایی است که ناسا تا به حال بر روی سیاره مریخ انجام داده است.

الون ماسک از مدتی قبل از اجرای طرحی جاه طلبانه برای سکونت دائمی بشر بر روی کره مریخ خبر داده و بر اساس اطلاعاتی که وی تازه منتشر کرده استارشیپ با ۵۵ متر ارتفاع توسط یک راکت قدرتمند به فضا فرستاده خواهد شد.

استارشیپ ۱۰۰ مسافر و ۱۰۰ تن بار را به کره مریخ حمل خواهد کرد. الون ماسک امیدوار است بتواند ایده زندگی در مریخ را تا سال ۲۰۵۰ عملیاتی کند. وی می گوید قیمت بلیط سفر به مریخ به اندازه قیمت یک خانه عادی بر روی کره زمین بوده و بلیط برگشت به زمین هم رایگان خواهد بود.