«پردیس مغز من» مجموعه‌ای که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری 8 اسفندماه سال جاری در باغ کتاب گشایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری 4 اسفند ماه سال جاری شروع «هفته آگاهی از مغز» بود. رویدادی که توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی 4 تا 11 اسفندماه برگزار می شود تا با برپایی برنامه های متنوع افزایش و ارتقاء دانش عمومی نسبت به ساختار و عملکرد مغز را شاهد باشیم. سخنرانی و برپایی سمینار در حوزه های دانش آموزی، دانشجویی از برنامه های این هفته است.

اما این هفته یک برنامه ویژه هم دارد؛ افتتاح نخستین «پردیس مغز من». این مکان در باغ کتاب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری در حوزه علوم شناختی و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه علوم شناختی گشایش می یابد.

8 اسفند ماه سال جاری زمان افتتاح «پردیس مغز من» است. از آن جا که کشف حقایق مسحور کننده درباره مغز بی پایان است و در این حوزه با وجود کشف های زیاد راه درازی پیش رو داریم. احداث چنین مکانی می تواند راهکاری برای پیمودن بهتر مسیر کشف حقایق مغز باشد. چرا که حل معماهایی که در کاسه سر نهفته نیاز به آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر از این عضو حیاتی دارد.

احداث نخستین پردیس "مغز من" کشور در تهران بستر مناسبی را برای افزایش دانش و آگاهی اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان با ساختار، عملکرد و توانمندی های مغز فراهم می کند.

این مجموعه متشکل از 5 بخش ساختار مغز، مغز های متفاوت، مغز سلولی، مغز های آینده و بخش شناختی است که با وجود ماکتی از مغز همه اطلاعات عملی به فرد منتقل می شود. تجهیزات پردیس مغز من از پیشرفته ترین دستگاه ها توسط محققان کشور ساخته شده است.

همچنین 19 ابزار و تجهیزات مشتمل بر سنجش اعصاب، شبیه سازی ام ار ای، بازی های شناختی ، مغز شفاف ، سیستم بینایی، تاریخچه شناخت مغز و دیگر حوزه های علوم اعصاب شناختی و دانش شناختی برای افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به ذهن و مغز در این مرکزعلمی نصب و راه اندازی می شود. این فضا به گونه ای طراحی شده که تمام اطلاعات از مغز با مراجعه به آن در اختیار افراد قرار گیرد.

«پردیس مغز من» با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی تجهیز و راه اندازی می شود.

از سوی دیگر بخشی از فیلم "کاپیتان من" با حضور بهرام رادان تهیه کننده و راوی فیلم و سیاوش صفاریان پور کارگردان این فیلم همزمان با برگزاری این مراسم ویژه در محل باغ کتاب تهران به نمایش در می آید.

تولید این اثر در جهت افزایش دانش و آگاهی عمومی مردم نسبت به ساختار و عملکرد مغز با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مغز در سطح جامعه است.