در شرایطی که بازار محصولات فناوری چندان پررونق نیست، پوشیدنی‌های هوشمند به خصوص ساعت‌ها و مچ بندهای حفظ تناسب اندام بازار خوبی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از انگجت، اگر چه این کسب و کار دو سه سالی است که به عنوان یک کسب و کار جدی در دنیای فناوری مطرح شده، اما بازار آن رشد منظم و خوبی داشته است.

بررسی‌های مؤسسه پژوهشی آی دی سی نشان می‌دهد رشد این بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۴ درصد بوده که به معنای فروش ۵۹.۳ میلیون واحد از این نوع دستگاه‌ها در مدت یادشده است.

اگر چه افزایش فروش پوشیدنی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ تا حدی ناشی از فرارسیدن ایام تعطیلات کریسمس نیز بوده است، اما بررسی آمار سالانه فروش سال ۲۰۱۸ نیز رونق این بازار را ثابت می‌کند.

بر همین اساس در کل سال ۲۰۱۸، در حدود ۱۷۲.۲ میلیون واحد پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه و فروخته شده که نسبت به سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که رشد فروش ابزار مذکور در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰.۳ درصد بوده است.

در میان شرکت‌های مختلف فناوری، اپل در صدر بازار پوشیدنی‌های هوشمند قرار داشته و ساعت هوشمند تولیدی آن محبوبیت قابل توجهی دارد. در مجموع ساعت‌های هوشمند ۳۴.۳ درصد از بازار پوشیدنی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده اند و اپل با فروش ۹.۲ میلیون واحد ساعت هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

بعد از این ساعت‌ها، هدفون‌های بی سیم و هوشمند نیز بازار مناسبی دارند و ایرپاد اپل، پیکسل بادز گوگل و QC۳۵۱۱ شرکت Bose رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. رشد بازار این هدفون‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ برابر با ۶۶.۴ درد بوده و ۲۱.۹ درصد از کل این بازار را آن خود کرده اند.

بیشترین رشد در این بازار متعلق به شرکت چینی هواوی است که رشد خیره کننده ۲۴۸.۵ درصدی را برای خود ثبت کرده است. البته بازار فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رشدی ۴۳ درصدی را شاهد بوده است.