بازی پسرخوانده که توسط جمعی از جوانان توانمند ایرانی تولید و حدود 2 میلیون دانلود داشته است، سال آینده به بازارهای جهانی وارد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ یکی شرکت دانش بنیان که به اتکای همت و توانمندی جمعی جوانان متخصص و خلاق ایرانی شکل گرفته است، اقدام به طراحی و تولید بازی های رایانه ای برای جوانان و نوجوانان کرده است.

این شرکت دانش بنیان که با تکیه بر تخصص 10 نفر از جوانان کشور فعالیت می کند، تاکنون 3 بازی رایانه ای در حوزه استراتژی و نقش‌آفرینی تولید کرده است. یکی از این بازی ها به نام پسرخوانده با استقبال خوبی روبرو شده است و تاکنون بیش از 2 میلیون دانلود داشته است و طراحان این بازی مترصد فروش بین المللی این بازی جذاب هستند.

محمد زهتابی مدیر عامل پردیس سرگرمی پاییزان، درباره فعالیت شرکت، گفت: شرکت ما با نام استودیوی بازی سازی پاییزان با ترکیبی از افراد جوان و با سابقه‌ تیم شناخته شده راسپینا، بعد از تولید بازی ارتش های فرا زمینی با ۶ سال سابقه در تولید بازی، با رویکردی نوین در تولید بازی های ویدئویی در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. 

وی همچنین تصریح کرد: بازی ایده محور مگنیس، از اولین تلاش های ما برای ورود به عرصه بازی های موبایلی بود، که توانست عنوان بهترین بازی موبایل کژوال سال را در پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران سال ۱۳۹۴ به خود اختصاص دهد.

این فعال دانش بنیانی در ادامه عنوان کرد: بازی اندروید پسرخوانده سفری به جنگ‌ گروه‌های مافیایی است و باید با استراتژی در این بازی ایرانی، بهترین پسرخوانده بودنتان در میان سایر بازیکنان را ثابت کنید.

به گفته زهتابی، بازی پسرخوانده محصولی با کیفیت از نظر طراحی است که با اقتباس از چند بازی متفاوت سعی دارد بازیکنان را به صورت تیمی درگیر کند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دست اندرکاران حوزه بازی به پسر خوانده، اظهار کرد: این بازی در سال 96 نامزد بهترین دستاورد فنی از ششمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، نامزد بهترین بازی استراتژی از ششمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران و نامزد بهترین بازی سال از ششمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره جهانی شدن این بازی، گفت: نسخه بین المللی این بازی نیز تهیه شده است و در مرحله بررسی های نهایی است و تا یک ماه آینده در بازار جهانی جای خود را باز می کند.

زهتابی ادامه داد: معاونت علمی تنها نهادی است که امید شرکت های دانش بنیان است و امیدوار هستیم که بتوانیم از حمایت های بیشتر این نهاد دولتی بهره بگیریم.