در راستای حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان ، مواد و قطعات دانش بنیان به صورت اقساطی به فروش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ مرکزامور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی برای حمایت از تولید کنندگان مواد و قطعات و کالاهای مصرفی دانش بنیان و کمک به تامین نقدینگی خریداران این نوع محصولات و توسعه بازار کالاهای دانش بنیان ، سازو کاری را فراهم کرده است که بخش عمده هزینه خرید متقاضیان این محصولات به حساب شرکت های دانش بنیان واریز  و به صورت اقساطی از خریداران دریافت می شود .

این تسهیلات به محصولات دانش بنیانی که لیزینگ پذیر نیستند و ماهیت مصرفی دارند تعلق می گیرد و تا سقف 80 درصد قرارداد فروش محصول به متقاضیان در قالب تسهیلات پرداخت می شود .

نرخ سود موثر برای متقاضیان 16 تا 18 درصد است و هر متقاضی می تواند محصولات دانش بنیان در حوزه مواد و قطعات را به صورت اقساطی خریداری کند . 

دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثریکساله است و اقساط در فاصله زمانی هر یک ماه یا هر سه ماه یکبار باید پرداخت شود .

برای خرید این نوع محصولات ، ابتدا شرکت های دانش بنیان باید در سامانه hamavari .com محصول خود را ثبت کنند و خریداران و متقاضیان این محصولات نیز درخواست خود را ارسال کنند و پس از تایید مستندات، تسهیلات به حساب شرکت دانش بنیان واریز می شود و توسط خریدار بازپرداخت می شود . 

شرکت های دانش بنیان و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از این تسهیلات باید به سامانه http://daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنند .