معاون وزیر ارتباطات از نصب چندین سایت سیار تلفن همراه در شهرهای مسافرپذیر در ایام نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: نظارت بر ارائه خدمات ارتباطی در عید ۹۸ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حسین فلاح جوشقانی  اظهار داشت: در راستای نظارت مؤثر بر پایداری شبکه ارتباطی کشور در ایام نوروز ۹۸ در استان‌های مختلف کشور از جمله استان‌های مسافرپذیرتر، کمیته‌ای تحت نظارت مدیرکل ICT استان، اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نیاز به تأمین سایت‌های سیار تلفن همراه از جمله موضوعاتی است که برای تکمیل ظرفیت شبکه ارتباطی موبایلی کشور به اپراتورها تکلیف شده است، افزود: تأمین سایت‌های سیار در مناطق مسافرپذیرتر در دستور کار اپراتورها قرار دارد و نظارت دائمی برای تکمیل این ظرفیت‌ها، از سوی رگولاتوری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خاطرنشان کرد: اپراتورهای تلفن همراه موظف به تکمیل ظرفیت مازاد در بخش‌هایی از شبکه که در ایام نوروز، با پیک ترافیک مواجه می‌شود شده‌اند و مناطق رگولاتوری در کل کشور نیز آمادگی نظارت بر این بخش را دارد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه یکی از شهرهای مسافرپذیر که برای برقراری ارتباطات پایدار آن تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است، شهر مقدس مشهد است، افزود: برای مثال یکی از اپراتورهای موبایل ۳ سایت سیار در شهر مشهد، ۲ سایت جدید در پارکینگ حرم مطهر و ۴ سایت تأمین تجهیزات در اطراف حرم امام رضا (ع) نصب کرده است که در صورت لزوم بتوان از ظرفیت این سایت، برای سایت شیرینگ با سایر اپراتورها بهره برد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: یکی دیگر از اپراتورهای موبایل نیز موفق به اضافه کردن ۲۶ سایت میکرو و ۴ سایت سیار در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و سایر نقاط شهر مقدس مشهد شده است. در همین حال ۲ سایت مازاد و یک سایت سیار نیز توسط یک اپراتور دیگر نصب و راه اندازی شده است.

رئیس رگولاتوری با تاکید بر اینکه بیش از ۴۱ سایت تلفن همراه در راستای ارائه خدمات پایدار و با کیفیت در ایام نوروز در مشهد مقدس نصب و راه اندازی شده است، گفت: این میزان را باید به کل کشور تعمیم داد. چرا که این ظرفیت‌ها در سایر نقاط کشور نیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سایت‌هایی که در این زمینه تأمین شده است، اغلب نسل سوم و چهارم را پوشش می‌دهد، افزود: موضوع رومینگ دیتا نیز از سوی اپراتورها نهایی شده است و کاربران در صورت نبود پوشش یک شبکه، می‌توانند از پوشش شبکه دیگری استفاده کنند. در این خصوص موضوعات هزینه‌ای این سرویس و مشکلات میان اپراتورها نیز با هدایت رگولاتوری حل شده است و اپراتورها درباره رومینگ ملی دیتا توافق کردند.

معاون وزیر ارتباطات، مدیریت شبکه در زمان تحویل سال را با توجه به نیازی که به ظرفیت مازاد وجود دارد از دیگر موضوعات تحت کنترل عنوان کرد و گفت: در این زمینه با توجه به برنامه ریزی اپراتورها، پیش بینی می‌شود که شاهد اختلال و مشکلی در این زمینه نباشیم.

وی درباره تأمین ظرفیت پهنای باند مازاد از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در ایام نوروز نیز گفت: تمامی ظرفیت‌های موردنیاز اپراتورها از سوی زیرساخت پاسخ داده شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۹۵ آماده پاسخگویی به مشکلات احتمالی مردم است، افزود: اعضای کمیته هماهنگی ارتباطات نوروزی در همه سطوح، نمایندگان خود را به عنوان نقطه تماس با رگولاتوری معرفی کرده‌اند تا در صورت بروز مشکل احتمالی، برقراری ارتباط با آنها امکان پذیر باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سایت‌های اضطراری و افزایش ظرفیت از سوی اپراتورها، تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم که نوروز امسال شاهد کمترین اختلال در ارتباطات مردم و پایداری شبکه باشیم.