آیین برزگداشت زنده‌یاد جمشید مشایخی با حضور جمعی از مدیران سازمان صداوسیما در مسجد بلال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مراسم یادبود زنده‌یاد جمشید مشایخی امروز شنبه ۲۴ فروردین‌ماه با حضور جمعی از مدیران سازمان صداوسیما در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مدیران و هنرمندان همچون مرتضی میرباقری معاون سیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، سردار مرتضی طلایی، رامبد جوان، منوچهر والی‌زاده و… حضور داشتند.

حمید شاه‌آبادی در این مراسم عنوان کرد: جمشید مشایخی این ویژگی را داشت که به خاطر مردم از خود گذشت کند. همه ما چه از نقش‌های بی‌بدیلش و چه خصوصیات خودش خاطرات ماندگاری داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم عرصه هنر میدان آزمایشی باشد که همه بتوانند آسوده‌خاطر از آن بیرون بیایند و ان‌شالله با همه صالحان محشور باشد.

در ادامه رضا پورحسین در سخنانی تصریح کرد: ممکن است کسی مهارت بازیگری داشته باشد اما کاریزماتیک و پرنفوذ نباشد. استاد مشایخی در کنار برخی که اکنون هم در قید حیات هستند نه تنها از مهارت برخوردار بود شخصیتی داشت که به بازی‌اش جان می‌داد.

وی اضافه کرد: او از جمله افرادی بود که توانست به جایگاهی که داشت صلاحیت ببخشد.

پورحسین یادآور شد: برخی از هنرمندان می‌خواهند با استفاده از حرفه خود به مردم فخر بفروشند اما او شخصیتی مردمی داشت و جمله‌ای داشت که زیاد از او شنیده می‌شد و می‌گفت «من خاک پای مردم هستم» بنابراین مردم هم چنین شخصیتی را دوست دارند و از او جز به نیکویی یاد نمی‌کنند.

وی در پایان سخنانش درباره این چهره ماندگار سینما گفت: او نوعی شایستگی ماندگار داشت و شخص باید تمام وجود یک استاد تمام عیار را داشته باشد تا بتواند عنوان چهره ماندگار را کسب کند.

نادر مشایخی فرزند این هنرمند فقید نیز گفت: پدر به من یاد داد که بکر بودن رفتار یک ایرانی چگونه است و این ویژگی را هم در هنرش و هم در خانواده نشان داد. او نوعی بازیگری جدید را در تئاتر به کار گرفت که از ظرافت برخوردار بود و پیش از او وجود نداشت و باز هم همان ویژگی ایرانی بودن را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: او در مقابل کاری که انجام می‌داد خود را مسئول می‌دانست و حتی زمانی که من در وین تحصیل می‌کردم زمانی به آنجا آمد و به من گفت همواره به خاطر داشته باشم که باید به ایران بازگردم و طرز رفتار ایرانی را به جوانان آموزش دهم.