یک کپسول فضایی محموله ای ۳۴۵۰ کیلوگرمی شامل موش هایی برای آزمایش واکسن کزاز، سه ربات پرنده برای کمک به فضانوردان و ۸۰۰ وعده غذایی را به ایستگاه فضایی بین المللی رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از آسوشیتدپرس، یک کپسول باری متعلق به شرکتی خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید تا بار خود را تحویل دهد.

«آن مک کلین» فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با استفاده از یک بازوی رباتیک کپسول Cygnus( متعلق به شرکت نورتروپ گرومن) را کنترل کرد.

کپسول سیگنوس و محموله ۳۴۵۰ کیلوگرمی آن همراه یک موشک روز چهارشنبه از جزیره والوپز در ایالت ویرجینیا به آسمان پرتاب شد و پس از سفری یک و نیم روزه به مقصد رسید. در این کپسول آزمایش‌های علمی متعدد از جمله ۴۰ موش وجود دارد. این موش‌ها در یک مطالعه برای واکسن کزاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر آن ۳ ربات پرنده که برای کمک به فضانوردان در داخل و خارج ایستگاه ساخته شده‌اند نیز بخشی از محموله هستند.

در کنار این موارد ناسا بیش از ۸۰۰ وعده غذایی برای ۶ فضانورد ساکن در این ایستگاه فضایی ارسال کرده است. همچنین وعده غذایی جشن عید پاک فضانوردان نیز در این کپسول بود.

به هر حال این کپسول تا ماه جولای در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی می‌ماند. در ماه جولای همراه زباله از ایستگاه جدا می‌شود تا چند ماه به تنهایی دور زمین مدار بزند و در نهایت وارد مدار زمین