هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 4 و 5 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پیمان صالحی دبیر هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره جزییات برگزاری این کنگره اظهار کرد : هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی در 4 محور تعریف شده که  در محورکشاورزی و منابع طبیعی به مواردی از جمله اکولوژی ، فیزیولوژی گیاهی ، اهلی کردن و اصلاح ، بیو تکنولوژی ، کشت و زارعت ، فرآوری اولیه پس از برداشت ، مکانیزاسیون و تکنولوزی بذر و در محور داروسازی ، پزشکی مواردی از جمله طب سنتی ، اثرات فارماکولوژیک ، اثرات بالینی ، و فرمولاسیون و کنترل بررسی می شود .

وی همچنین گفت : در محور علوم پایه به مواردی از جمله گیاهشناسی ، فتو شیمی ، بیو شیمی ژنتیک ، اثزات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و در محور صنعت و اقتصاد نیز به مواردی از جمله بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آن ها ، تولید فرآورده های گیاهان دارویی ، نوآوری در تولید محصولات کاربردی ،  نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی پرداخته می شود .

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است گفت : پس از مراحل داوری حدود 500 مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوسترارائه می شود .

صالحی خاطرنشان کرد : در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای آلمان ، یونان و لهستان حضورخواهد داشت و در کنار این کنگره نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز برگزار می شود . 

وی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است گفت :این کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  ISC نیز مجوز برگزاری دارد .