دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: رفتار اخیر اینستاگرام محکوم است ولی فعلاً محدودسازی این شبکه اجتماعی در دستور کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از خانه ملت، ابوالحسن فیروزآبادی درباره رفتار اخیر اینستاگرام در مسدود کردن صفحات فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استناد به سیاست ایالات متحده مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: شورای عالی فضای مجازی در بیانیه خود در قبال این رفتار اشاره‌ای داشت مبنی بر اینکه مردم باید توجیه شوند؛ زیرا آنها نمی‌توانند کارهای جدی خود را بر بستر پیام‌رسان‌های خارجی انجام دهند که یک طرفه نسبت به فیلتر کردن برخی از صفحات -فقط به دلیل شکل ظاهری لوگوی آن صفحات- اقدام می‌کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه این پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم قابل اتکا نیستند، تصریح کرد: بحث ما این است که حتماً باید پیام‌رسان ملی شکل گیرد؛ البته این کار سخت است ولی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی درباره عکس‌العمل ایران در قبال اینستاگرام گفت: در حال حاضر رفتار اینستاگرام را محکوم می‌کنیم؛ فعلاً محدودسازی آن در دستور نیست.

فیروزآبادی با بیان اینکه «روبینو» جایگزینی برای اینستاگرام است، افزود: پیام‌رسان مشابه اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد؛ البته مردم هم باید استقبال کنند و پیام‌رسان‌های داخلی هم چنان قدرتی داشته باشند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص این نکته که تجربه فیلترینگ تلگرام با هدف کوچ دادن به پیام‌رسان‌های داخلی ناموفق بود، گفت: در حال حاضر فقط از مردم دعوت می‌کنیم.