معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: در سومین دوره مسابقات نور، میزان مشارکت دانش‌‎آموزان کشورهای جهان اسلام افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه برگزاری اختتامیه سومین دروه مسابقات دانش آموزی نور، با اشاره به افزایش میزان مشارکت دانش آموزان کشورهای جهان اسلام در مسابقات نور، بیان کرد: امسال در مسابقات دانش آموزی نور، 4 کشور دیگر نیز مشارکت داشتند.

وی افزود: امسال تعداد فیلم‌های کوتاه ارسال شده به مسابقات، یک هزار و 700 اثر بود که این آمار نسبت به دوره گذشته، افزایش یافته است.


رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص)، همچنین تصریح کرد: مسابقه دانش آموزی نور مانند هر سال بسیار خوب برگزار شد و نتایج آن برای دانش آموزان مثبت و قابل توجه است.

ستاری، ادامه داد: با توجه به اینکه این مسابقه تاکنون در سه دوره متوالی با موفقیت برگزار شده است می توان گفت که نتایج خوبی نیز برای کشور به ارمغان آورده است.

وی برگزاری چنین مسابقات و دوره هایی را برای دانش آموزان خوب ارزیابی کرد و گفت: سومین دوره این مسابقات بسیار خوب بود و در این زمینه رشد داشتیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به اینکه دور سوم مسابقه دانش آموزی نور به نام «ابن رزاز جزری» در بخش مدارس و در حوزه رباتیک برگزار شد، بیان کرد: ابن رزاز جزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیان گذار مکانیزم‌های مکانیکی در جهان است.


وی همچنین تصریح کرد: فراخوان این دوره از مسابقات از ابتدای دی ماه سال گذشته منتشر شد و شهریورماه سال جاری پایان یافت. موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم های علمی کوتاه یک دقیقه ای توسط دانش‌آموزان با موضوع ساخت ساز و کارهای (مکانیزم‌های) حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک بود.