گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات دریا به‌عنوان یک سایت جامع دریایی در کشور، اقدام به راه اندازی پایگاه اطلاعات دریایی ایران کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پایگاه اطلاعات دریایی که توسط گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری راه اندازی شده است، نقش صنعت دریا را در کشور پررنگ تر می کند و فرهنگ دریایی ایرانیان را ارتقا خواهد داد.

بر اساس اعلام گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دغدغه ارتقاء نقش صنایع دریایی ایران در کشور و کشورهای منطقه و حتی سایر کشورهای دنیا از سال‏ها پیش ایجاد شده است و وجود چنین سایتی می‎تواند جایگاه این صنعت مهم را بهبود بخشد.

این پایگاه که به آدرس imarine.ir فعال است، دارای اطلاعات مختلفی از اشتغال صنایع دریایی، محصولات و تجهیزات دریایی، بانک مناقصات دریایی، اطلاعات شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات دریایی، اطلاعات مولتی‌مدیای دریایی و داده‎های دریایی اعم از کتاب، مقالات علمی، نشریات، قوانین و استانداردهای دریایی است.


در یکی از بخش‏های این پایگاه، سامانه‌ای برای نخستین بار در کشور برای ثبت و به روز رسانی محصولات و تجهیزات دریایی ایجادشده است تا صاحبان مشاغل و صنایع دریایی بتوانند به ارائه دستاورد و محصولات خود بپردازند. همچنین از این طریق این سامانه به‌صورت رایگان ثبت شرکت‌ها و معرفی آن‌ها برای استفاده لازم در اختیار قرار می‌گیرد.