معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح امروز و با هدف رفع چالش‌های زیرساختی رونق تولید دانش‌بنیان و بازدید از واحدهای فناور وارد استان همدان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  صبح امروز 10 اردیبهشت ماه استان همدان میزبان کاروان علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهان با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و حمایت از رونق تولید دانش‌بنیان وارد همدان شده است، تا از تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه این استان دیدن کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سپس با حضور در شهرک صنعتی بوعلی، از سه شرکت دانش‌بنیان سایدون صنعت آریا، پایا بسپار آریا و صنایع غذایی سحر می‌رود تا ضمن فراهم کردن زمینه برای رفع چالش‌ها و نیازهای زیرساختی، فرصتی ایجاد شود تا فعالان فناور همدانی به معرفی توانمندی‌ها و تولیدات فناورانه خود بپردازند.

این واحدهای دانش‌بنیان با تکیه به دانش فنی بومی و نیروی انسانی متخصص، قطعات موتور خودرو، تجهیزات آب و آبیاری، قطره ای، بارانی، آبپاش، تجهیزات آبیاری کشاورزی و محصولات غذایی تولید می‌کنند.

بازدید از دستاوردهای فناورانه گفت و گو با فعالان فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در امتداد سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان همدان است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، همچنین با حضور در جمع دانشگاهیان فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه، از آخرین نوآوری‌های دانشگاهی آگاه و زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های فناورانه دانشگاهی شود.

ستاری، پس از دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان به بحث و گفت‌وگو پیرامون لازمه‌های تحقق محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، رونق تولید و زیست‌بوم کارآفرینی فناورانه جوانان می‌پردازد.

وی همچنین در بخش پایانی سفر یک‌روزه به استان همدان با حضور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان همدان در جمع مسئولان استانی و فعالان فناور این استان از چندوچون رونق زیست‌بوم کارآفرینی و حمایت بخش‌های استانی از فعالان این زیست‌بوم خواهد گفت.