دولت انگلیس نمایندگان شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، گوگل، اسنپ چت و اینستاگرام را فراخواند تا آنها در مورد اقدامات خود برای پاکسازی ویدئوها و محتوای خشن گزارش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از یاهونیوز، ریاست این جلسه بر عهده مت هانکوک وزیر بهداشت دولت انگلیس بود و وی از نمایندگان شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا پرسید تا چه حد به تعهدات خود برای شناسایی محتوای مضر و از بین بردن آنها وفادار مانده‌اند.

با توجه به اینکه برخی کاربران این شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و ویدئوهایی با محتوای خودکشی و ترویج این پدیده را منتشر می‌کنند، وزارت بهداشت انگلیس نگران تأثیر مخرب چنین مطالبی بر روی کاربران و به خصوص افراد کم سن و سال است.

نشست یادشده سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس از برنامه‌های خود برای وادار کردن شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های بزرگ فناوری به رفتار مسئولانه برای حذف مطالب مضر خبر داد.

این نشست که هفته گذشته پشت درهای بسته برگزار شده، دومین نشست از این دست است. در نشست اول اینستاگرام با حذف عکس‌ها و ویدئوهای حاوی خودآزاری از شبکه اجتماعی خود موافقت کرده بود.

وزیر بهداشت انگلیس فعلاً از تشریح مفصل نتایج جلسه خودداری کرده، اما از پیشرفت خوب مذاکرات دوجانبه خبر داده است. وی هدف اصلی از این کار را تبدیل فضای آنلاین کشور انگلیس به فضایی ایمن دانسته است.