با توجه به اهمیت بالای صنعت پهپاد در کشور، شبکه نوآوری به ‌عنوان حلقه ارتباطی صنعت، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پهپادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت نظارت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با توجه به موفقیت‌های بسیار زیاد در حوزه پهپادی در کشور و به دلیل پراکنده بودن برنامه‌ها در این حوزه، مقرر شد، فعالیت‌‌های این حوزه یکپارچه‌ شود. بر همین اساس، با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، شبکه نوآوری پرنده‌های بدون سرنشین و پهپادهای تجاری شکل گرفت.

 اهداف اصلی این مرکز شامل «تلاش برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های موجود در صنعت با هدف تولید پهپادهایی ویژه با نگاه تجاری به‌منظور ورود به بازارهای بین‌المللی» و «ایجاد نشان تجاری شناخته‌ شده برای این محصولات تولید ‌شده به ‌منظور ارائه در بازارهای بین‌المللی» می شود. 

این مرکز از بخش‌های مختلفی چون «بخش توسعه فناوری»، «بخش توسعه محصول» و «بخش توسعه خدمات» تشکیل شده است. مهم‌ترین وظیفه شبکه نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی، ارائه تسهیلات برای خرید پهپاد، ایجاد بازار برای آن‌ها از طریق مذاکره با مراکز مختلف دولتی و ارائه آموزش‌های لازم کاربرد پهپاد و توسعه کسب‌وکار است.