آتش سوزی کلیسای نوتردام که روز 26 فروردین اتفاق افتاد،نتوانست تأثیری در صنعت گردشگری پاریس بگذارد. هنوز هم خیلی از افراد علاقه دارند کلیسای سوخته را از حریم چند متری ببینند و گل نثارش کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کلیسای نوتردام یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی شهر پاریس در کشور فرانسه بوده و هست. وقتی این کلیسای معروف آتش گرفت. فرانسوی‌ها و گردشگرانی که دو برابر مردم بومی پاریس هستند گرداگرد این کلیسا آتش گرفتن آن را تماشا کرده و اندوهگین شدند. از آن موقع طبق قول آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای مرمت و بازسازی این کلیسا برنامه ریزی شد.

مشاهدات وضعیت کلیسا نشان می‌دهد که اکنون داربست‌های عظیمی روی سقف کلیسا قرار داده شده است تا مرمت گران بتوانند آن را تعمیر کنند. داربست‌های عظیمی که نشان از یک عملیات چندین ساله و پر هزینه دارد.

بسیاری از فرانسوی‌ها و گردشگران خارجی به این موضوع دل خوش هستند که هنوز شاکله اصلی کلیسا سالم باقی مانده است. اما آثاری که در این کلیسا بود به طور موقت به موزه لوور منتقل شد.

گردشگران نمی‌توانند به داخل کلیسا راه پیدا کنند تمام خیابان‌های اطراف کلیسا بسته شده و مأموران اجازه ورود افراد را تا حریم کلیسا نمی‌دهند.

هنوز هم گرفتن عکس یادگاری با کلیسا و نقاشی از آن حتی پس از آتش سوزی برای فرانسوی‌ها و گردشگران این کشور جذاب است. این کلیسا بعد از آتش سوزی نزد گردشگران محبوب تر شد.

از زمان آتش سوزی تا کنون علاقه مندان به نوتردام دسته‌های گل را نثار کلیسا می‌کردند. در گوشه و کنار کلیسا در محدوده‌ای که افراد می‌توانند پشت میله‌ها بایستند و در نزدیک ترین مکان به کلیسا شاخه‌های گل زیادی ریخته شده است.

مردم فرانسه از همان شب آتش سوزی برای از بین رفتن بخش‌هایی از این کلیسا برای نشان دادن غم و اندوه خود شمع روشن کردند.

نیروی‌های امنیتی ۲۴ ساعته از حریم کلیسا محافظت می‌کنند تا کسی از نرده‌ها عبور نکند.

در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به مکانی یا معمولاً نقطه‌ای از پایتخت گفته می‌شود که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می‌شود در نزدیکی کلیسا نقطه صفر پاریس نیز وجود داشت که گردشگران روی آن ایستاده و عکس می‌گرفتند اما اکنون Paris Point Zero به دلیل بسته بودن حریم کلیسا قابل مشاهده نیست.

مردم پاریس این امید را دارند که دولت فرانسه بتواند کلیسای محبوبشان را دوباره مرمت کند و حتی شاید زیباتر از قبل.