کامالا هریس، سناتور آمریکایی در مصاحبه ای اعلام کرده مقامات دولت این کشور باید احتمال تجزیه فیس بوک را بررسی کنند. همچنین او خواهان قانون گذاری برای این شبکه اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد الیزابت وارن تنها سناتور آمریکایی نیست که احتمال تفکیک فیس بوک را در نظر دارد.

کامالا هریس نماینده دموکرات مجلس آمریکا نیز اعلام کرد مقامات دولتی آمریکا باید احتمال تجزیه فیس بوک را بررسی کنند زیرا این سرویس همچنان بدون قانونگذاری مشغول فعالیت است.

هریس یکی از ۲۰ نماینده دموکراتی است که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی نامزد شود. او در این باره گفت: فیس بوک رشد اقتصادی را بر علایق و مخصوصاً حریم خصوصی کاربرانش ترجیح داده است.

وی افزود: تصور می‌کنم ما باید به طور جدی تجزیه فیس بوک را بررسی کنیم. افراد کمی در زندگی اجتماعی و کسب و کار خود از فیس بوک استفاده نمی‌کنند. بنابراین ما باید این ماهیت (فیس بوک) را به رسمیت بشناسیم. فیس بوک در حقیقت ابزاری است که تاکنون قانونمند نشده است.

این درحالی است که فیس بوک به دلیل روش‌های اشتراک گذاری اطلاعات کاربران فیس بوک و انتشار اخبار جعلی و محتوای افراط گرایانه از سوی دولت‌های سراسر جهان تحت فشار است.

داخل آمریکا نیز برخی نمایندگان و قانونگذاران خواهان تجزیه این شرکت فناوری هستند.