با افزایش غلظت لینولئیک اسید کونژوگه توسط محققان کشورمان تا 60 درصد، گام مهمی به سوی درمان سرطان برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  با همت محققان شرکت سلامت پخش یلدا غلظت لینولئیک اسید کونژوگه برای درمان سرطان تا 60 درصد افزایش یافت. 

سی‌ال‌ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی است. این یکی از اسیدهای چربی آزاد می‌باشد که به‌طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌گردد بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود. سی‌ال‌ای برای اولین بار در سال 1978 توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل‌های سی‌ال‌ای می‌باشد و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید است. این محصول نخستین محصول پرفروش جهان بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده‌است.

کمک به درمان بیماری های مختلف

علی اکبر تقی زاده مدیرعامل این شرکت توضیح داد: ابتدا موفق شدیم غلظت لینولئیک اسید کونژوگه را به دو درصد و اکنون به 60 درصد افزایش دهیم.

به گفته او، بسته به ایزومرهای مختلف این افزایش غلظت در درمان های ضد دیابت، ضد چاقی، ضد پوکی استخوان و ضد تصلب شراییم موثر است.

مدیرعامل شرکت سلامت پخش یلدا خاطرنشان کرد که به زودی شکل نانویی این محصولات نیز تولید خواهد شد.