معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی وارد استان یزد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاون علمی و فناوری، رییس‌جمهوری برای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری وارد استان یزد شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان علمی و فناوری استان قرار گرفت.

ستاری در نخستین بخش از سفر خود با آیت‌الله ناصری یزدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهرک صنعتی یزد و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در آن، میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است. ستاری به شرکت‌های دانش‌بنیان «صافات انرژی یزد»، «یگانه پارسه کویر»،«شوکا ایرانیان» و شرکت«برچینکار»  می‌رود و با فعالان فناور این شرکت‌ها به گفت‌وگو می‌نشیند. طراحی و ساخت قطعات صنعتی نیروگاه ها، تامین قطعات مورد نیاز صنایع،  تولید ماشین آلات راه‌سازی، تجهیزات پیشرفته ساخت ، تولید و آزمایشگاهی طراحی و ساخت انواع ماشین‌ها و ادوات کشاورزی از تولیدات این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

در ادامه، فعالان فناور شرکت پیشگامان صنعت سبز، تولید کننده کاغذ سنگی  جدیدترین دستاوردهای فناورانه خود را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری معرفی می‌کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با حضور در دانشگاه علوم پزشکی یزد از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه دیدن می‌کند.

بازدید از کارخانه نوآوری یزد، بستر فعالیت نوآورانه استارتاپی‌های این استان و همچنین پارک علم و فناوری یزد از دیگر بخش‌های این سفر علمی و فناورانه است.

ستاری در بخش پایانی این سفر،  به استانداری یزد می‌رود و با حضور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان، در جمع مسئولان و فناوران استانی از لازمه‌های توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی خواهد گفت.