معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برای افتتاح همایش علمی روز «خیام»، افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری و نیز بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و مراکز نوآوری وارد نیشابور شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، 28 اردیبهشت‌ماه همزمان با روز گرامی‌داشت حکیم عمر خیام، نیشابور زادگاه این دانشمند ایرانی میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهانش شد.

ستاری در ابتدای ورود به نیشابور  به پارک علم و فناوری این شهر رفته و مرکز نوآوری این پارک را افتتاح کرد.

وی با حضور در پارک علم و فناوری نیشابور با فناوران مستقر در این پارک گفت و گو کرد. فین تک، صنایع شیمیایی، صنایع دستی، محصولات غذایی، دارویی و برق والکترونیک از محصولات در حال رشد این پارک علم و فناوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سپس در مراسم افتتاح همایش علمی روز خیام حضور پیدا می کند و در جمع دانشگاهیان از لازمه‌های تکرار تجربه ظهور دانشمندان برجسته‌ای چون خیام و دیگر عالمان و بزرگان نیشابور سخن خواهد گفت. نشست همایش علمی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری ریاضیدان، شاعر و ستاره‌شناس، با هدف ترویج الگوی شخصیت جامع این دانشمند برای نسل جوان با حضور جمعی از دانشگاهیان، خیام‌شناسان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

وی همچنین با حضور در شهرک صنعتی خیام از دو شرکت دانش‌بنیان شرق صنعت نیشابور و متالوژی پودر خراسان دیدن می‌کند تا دغدغه‌ها و لازمه‌های رونق تولید را از زبان فعالان فناور این کسب و کارها بشنود.

شرکت دانش‌بنیان شرق صنعت نیشابور تولید قالب‌های صنعتی، قطعات خودرو  و شرکت متالوژی پودر خراسان پودرهای فلزی و غیر فلزی مورد نیاز صنایع را تولید می‌کنند.

بازدید از مجتمع اخترشناسی و افلاک نمای خیام یکی از بزرگترین طرح‌های پژوهشی در حال ساخت نیشابور بخشی دیگر از برنامه سفر یک روزه کاروان علمی و فناوری به این شهر است.