مدیر ناسا در اظهار نظری اعلام کرد انفجار کپسول دراگون در ماه آوریل برنامه های این سازمان برای ارسال فضانوردان به فضا از خاک آمریکا را به تعویق انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از آر اف آی، «جیم بریدنستاین» مدیر ناسا معتقد است انفجار کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس در ماه آوریل برنامه این سازمان برای ارسال فضانوردان به آسمان از خاک آمریکا را به تعویق انداخته است.

او هنگام سخنرانی در نمایشگاه هوایی پاریس به این موضوع اشاره کرد. البته او توضیحات واضحی درباره جدول زمانبندی دقیق پرواز برنامه چند میلیارد دلاری Commercial Crew Program نداد و فقط گفت درباره نتایج تحقیقات درباره این حادثه از پیش قضاوت نمی‌کند.

او درباره انفجار کپسول دراگون به خبرنگاران گفت: هیچ شکی وجود ندارد که برنامه‌ها تغییر می‌کند. برنامه پرواز به طور حتم همان برنامه اولیه نخواهد بود.

اظهار نظر بریدنستاین تردیدهای بیشتری درباره هدف الون ماسک برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی از خاک آمریکا در سال جاری میلادی ایجاد کرد.

این درحالی است که سال‌های متمادی آمریکا برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی به روسیه متکی است و برنامه ارسال تجاری خدمه به فضا نیز با هدف تغییر این روند ارائه شد.