قرار است خانه ای با استفاده از پرینتر ۳ بعدی و از مواد طبیعی ساخته شود که ۵۰ درصد قدرتمندتر از سیمان است. این خانه به افراد اجاره داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از دیلی میل، یک خانه که با پرینتر سه بعدی ساخته می شود تجربه اقامت در مریخ را روی زمین برای ساکنان خود فراهم می کند.

این خانه نوآورانه که Tera نام دارد در مناطق جنگی نیویورک و در کنار رودخانه هادسون ساخته و اجاره داده می شود.

Teraدر حقیقت حاصل فعالیت های یک آژانس طراحی نیویورکی به نام AI SpaceFactory است.

این شرکت قبلاً برای ارائه طرح Marsha habitat در چالش اقامتگاه سه بعدی ناسا برنده جایزه ۵۰۰ هزار دلاری شده بود. طرح اقامتگاهMarsha در ماه می چالش ناسا برای ساخت نخستین اقامتگاه در مریخ برنده شد.

به هر حال هزینه اجاره بهای خانه Tera برای تحقیق و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر و ماندگار آینده به کار می‌رود. چنین فناوری روی زمین و مریخ کارآمد خواهد بود و در آینده مبنایی برای شهرک سازی در مریخ را فراهم می کند.

جالب آنکه می‌توان خانه مذکور را پس از پایان عمر به کامپوست تبدیل کرد. Teraبه وسیله مواد اولیه و فناوری‌های پرینت ۳ بعدی ساخته می شود که برای اقامتگاه Marsha طراحی شده بود.

این خانه از کامپوزیت بیوپلیمر بازالت ساخته می شود که از موادی مانند ذرت و نیشکر به دست می‌آید. ناسا این ماده را آزمایش کرده است. همچنین این سازمان تایید کرده بیوپلیمر بازالت حداقل ۴۰ درصد قدرتمندتر از سیمان است.

به هرحال این اقامتگاه سیلندری شکل را می توان از مواد طبیعی و تجدیدپذیری ساخت که در مریخ وجود دارد. سازه مذکور می‌تواند در برابر بادهای شدید و اشعه‌های خورشید از فضانوردان محافظت کند.