وودی و دارو دسته‌اش در سخت‌ترین و شلوغ‌ترین دوره رقابت اسکار برای انیمیشن‌ها، باید امسال بجنگند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  به نقل از هالیوود ریپورتر، «داستان اسباب بازی ۴» محصول جدید پیکسار که با نقدهای مثبت منتقدان افتتاحیه خود را خوب شروع کرد و با فروش ۲۳۸ میلیون دلاری رکورد فروش انیمیشن در روزهای افتتاحیه را در سطح جهانی شکست، امسال در یکی از رقابتی‌ترین دوره‌های اسکار برای انیمیشن باید مبارزه کند.

در حالی که تازه در ماه ژوئن هستیم و تاکنون تنها رقیب «داستان اسباب بازی ۴»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: جهان پنهان» است که ماه مارس روی پرده رفت اما اوضاع به همین منوال پیش نخواهد رفت.

شاید تصورش سخت باشد اما امسال «یخ‌زده ۲» دیزنی که ادامه‌ای بر فیلم سال ۲۰۱۴ است که موفق به کسب اسکار شد نیز اکران خواهد شد و در تعطیلات آخر هفته شکرگزاری روی پرده می‌رود.

با این حال این سه فیلم تنها رقبای اصلی نیستند و هنوز ۲ فیلم مطرح دیگر نیز باید اکران شوند. «شیر شاه» دیزنی به کارگردانی جان فاوارو هرچند بازسازی لایو و CG از انیمیشنی به همین نام است و احتمال می‌رود که در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار شود، اما شاید در بخش انیمیشن هم مطرح شود. این اتفاق سال ۲۰۱۶ برای «کتاب جنگل» نیفتاد و آن فیلم در بخش جلوه‌های تصویری موفق به کسب اسکار شد.

این در حالی است که به دلیل مخدوش بودن خطوط تعریف فیلم لایو اکشن و انیمیشن در هالیوود، سال پیش «مری پاپینز بازمی‌گردد» جایزه انیمیشن «انی» را دریافت کرد و هم در بخش بهترین فیلم و هم بهترین انیمیشن اسکار نامزد شد.

در عین حال اواخر امسال نیز قرار است سرویس استریمینگ یک نسخه با کیفیت اسکار را به نمایش بگذارد که فیلم بلند انیمیشنی «کلاوس» به کارگردانی سرخیو پابلوس کارگردان «من نفرت‌انگیز» است. این انیمیشن از تکنیک‌هایی استفاده کرده که بسیار خلاقانه است و از تکنیک نقاشی کامپیوتری به نحوی بهره گرفته که به نظر نقاشی دستی می‌رسد.

در عین حال انیمیشن «منفور» که ۲۷ سپتامبر راهی سینماها می‌شود به نویسندگی و کارگردانی جیل کالتون و یک فیلم دیگر از مجموعه «شان گوسفنده» دیگر انیمیشن‌هایی هستند که هنوز باید انتظارشان را کشید تا در بقیه سال راهی سینماها شوند.

باید یادآوری کرد که یک فیلم کوتاه از «شان گوسفنده» سال ۱۹۹۵ اسکار برد و یک فیلم دیگر آن در سال ۲۰۱۵ نامزدی اسکار را کسب کرد.

«خانواده آدامز» به صدا پیشگی اسکار آیزاک و شارلیز ترون نیز از دیگر انیمیشن‌های امسال خواهد بود.

«فونان» درامی انیمیشنی که برنده جوایز اصلی در جشنواره فیلم انیمیشن انسی ۲۰۱۸ شد نیز در رقابت اسکار امسال حاضر خواهد بود.

«بونوئل در لابیرنت لاک پشت‌ها» که فیلمی درباره بونوئل فیلمساز سورآل است و «یک روز دیگر از زندگی» درباره بحران جنگ داخلی از دیگر انیمیشن‌های حاضر در رقابت امسال اسکار در بخش انیمیشن خواهند بود.