رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برمبنای نظام رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، ایران در صدر رتبه بندی کشورهای غرب آسیا در تولید علم فضا قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وقتی به جدول رتبه بندی سایمگو ۲۰۱۸ (نظام رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی) و جایگاه ایران در رتبه نخست آن نگاه می‌کنم، شوق و غروری وصف ناشدنی وجودم را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: تلاش و همت دانشمندان و متخصصان هوافضای کشور باز هم ایران را در صدر رتبه بندی کشورهای غرب آسیا قرار داد که واقعاً جای مباهات دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: این مساله وظیفه و مسئولیت ما را چند برابر سنگین‌تر می‌کند و تمام توان خودمان را به کار خواهیم گرفت تا این دانش و تخصص را در مسیر توسعه زیرساخت‌های فضایی هدایت کنیم و با استفاده از این اقتدار علمی، علاوه بر سربلندی میهن اسلامی‌مان، باعث رونق و ایجاد اقتدار اقتصادی در عرصه فضایی کشور شویم.

به گفته براری، این رتبه بندی توسط سایمگو (نظام رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی) برای سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.