محصول دانش بنیان کف آتش‌نشانی مقاوم در برابر برگشت حریق در کشور تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدعیسی محمدی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تولید کف آتش‌نشانی مقاوم در برابر برگشت حریق، نسل جدید کف آتش‌نشانی است و بدین‌گونه عمل می‌کند که زمانی که حتی اصل کف از بین برود یک لایه آب تشکیل می‌دهد و این لایه آب باعث می‌شود حتی اگر به شعله هم نزدیک شود، آتش نگیرد.

وی افزود: این حباب‌های پر شده از هوا بر روی سطح مایع مشتعل شناور شده و بین سوخت مشتعل و اکسیژن ایجاد فاصله می‌کنند و موجب خفه شدن شعله می‌شوند و در نهایت اطفاء حریق صورت می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه شرکت متبوعش در زمینه تولید این محصول در ایران اولین بشمار می‌آید، گفت: تاکنون بیشتر از کشورهایی مثل چین، هند و آمریکا در این زمینه واردات داشته‌ایم که محصول تولیدی ما کاملاً با این نمونه‌ها برابری می‌کند و اگر از نظر کیفیت و کارآیی بالاتر از اینها نباشد به طور قطع پایین‌تر هم نیست.

وی با اشاره به اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی برای مرحله تولید صنعتی و خرید مواد اولیه، اظهار داشت: برای تولید انبوه این محصول و برطرف کردن نیاز داخل کشور نیز به سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه در حجم بیشتر نیاز داریم که امیدواریم با مساعدت صندوق این مسئله رفع شود.

محمدی با اشاره به تولید ۵۰ تن از این محصول تاکنون، گفت: در چند مناقصه شرکت کرده‌ایم و در حال حاضر نیاز به سه تن مواد اولیه داریم که برآورد قیمت آن حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

وی گفت: محصول تولیدی این شرکت در دو پالایشگاه پتروشیمی و سازمان آتش‌نشانی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی درباره چشم‌انداز این شرکت برای صادرات این محصول دانش‌بنیان نیز گفت: عراق با توجه به گستردگی صنایع نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی نیاز زیادی به این محصول دارد که در حال حاضر آن را با قیمت سه برابر وارد می‌کند که به طور قطع این مساله برای ما فرصت مناسبی برای صادرات فراهم می‌کند که بازاریابی اولیه را نیز در این باره انجام داده‌ایم.