جشنواره «تراورس سیتی» که مایکل مور بنیان‌گذار آن محسوب می‌شود، برنامه‌های پر و پیمانی را برای برگزاری دوره پانزدهم در سال ۲۰۱۹ تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از ورایتی، جشنواره «تراورس سیتی» که مایکل مور آن را ایجاد کرده، امسال با نمایش فیلم‌هایی از کیتی گریفین و با حضور لیلی تاملین برگزار خواهد شد.

کیتی گریفین و لیلی تاملین اعلام کرده‌اند در این دوره جشنواره فیلم «تراورس سیتی» مایکل مور حضور خواهند داشت.

گریفین در برنامه اکران «کیتی گریفین: عجب داستانی» حضور خواهد یافت. این مستند نشان می‌دهد که چگونه عکسی از این کمدین که یک سر قطع شده مصنوعی دونالد ترامپ را در دست دارد، منجر به انجام تحقیقی توسط اف‌بی‌آی شده است!

تاملین که در کنار جین فوندا از بازیگران «گریس و فرانکی» بوده و از شهروندان دیترویت هست نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره مایکل مور می‌گیرد.

این جشنواره که امسال پانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، از ۳۰ جولای تا ۴ آگوست (۸ تا ۱۳ مرداد) ادامه می‌یابد.

موضوع امسال این جشنواره «سینما جهان را نجات می‌دهد» است و بیش از ۲۰۰ فیلم در آن به نمایش درمی‌آیند.

مور در این باره گفت: وقتی جهان به صورت دیوانه‌واری از کنترل خارج شود، باید از هنرمندان خواست تا پاسخ بدهند، الهام بخش باشند و با این باور دیوانه‌وار که یک فیلم بزرگ می‌تواند جهان را تغییر دهد، وارد میدان شوند.

«بریتنی در ماراتون می‌دود» نیز به‌عنوان فیلم شب افتتاحیه این دوره انتخاب شده است. در این فیلم جیلیان بِل تصویر زنی را ارایه می‌کند که تصمیم گرفته زندگی‌اش را با تمرین دویدن در ماراتن نیویورک سیتی تغییر دهد. این فیلم جایزه مخاطبان را از جشنواره فیلم ساندنس گرفت.

جشنواره فیلم تراورس سیتی یک جشنواره سالانه است که هر سال با پایان جولای در تراورس سیتی میشیگان آغاز می‌شود. این جشنواره که سال ۲۰۰۵ توسط مایکل مور راه‌اندازی شده با همکاری داگ استنتون نویسنده و جان رابرت ویلیامز عکاس کار خود را شروع کرده است.

این جشنواره بیشتر بر فیلم‌های مستقل و مستند متمرکز است که امکان اکران و توزیع معمول را به دست نمی‌آورند.