آلاسکا طی روزهای آینده یک موج گرمای بی سابقه را تجربه می کند که در طول تاریخ بی سابقه است. علت این امر تداوم گرمایش زمین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  به نقل از ان بی سی نیوز، انتظار می رود دمای هوا در آلاسکا در روزهای آینده از مرز ۳۰.۵ درجه عبور کند و در ۵ روز آینده از این رقم هم بیشتر شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آمریکا، گرمای هوا در آلاسکا تا بدان حد افزایش می یابد که رکورد ثبت شده در این زمینه را از زمان ثبت دمای هوا در این منطقه خواهد شکست. گرم ترین دمای ثبت شده در آلاسکا تا به امروز مربوط به ۱۴ ژوئن سال ۱۹۶۹ بوده که دمای هوا در این روز برابر با ۲۹.۴ درجه سانتیگراد بوده است.

تحقیقات دیگری که در این زمینه در دانشگاه آلاسکا فیربانکس انجام شده، نشان می دهد دمای هوا در شهر انکوریج آلاسکا طی سه تا پنج روز آینده باز هم افزایش می یابد که کاملاً غیرعادی است. بر همین اساس تجمع توده هوای گرم از شکل گیری هرگونه ابر جلوگیری کرده و تداوم تابش خورشید و در نهایت افزایش گرما را موجب می شود.

ژوئن گذشته کم بارش ترین ماه ژوئن در کل تاریخ آلاسکا و همین طور گرمترین ژوئن در طول تاریخ این ایالت آمریکا بوده و همزمانی این پدیده با گرمای بی سابقه دراروپا نشانه ای از تغییرات خطرناک آب و هوایی کره زمین به علت گرمایش مداوم آن است.