فیلم لایو اکشن «شیر شاه» با فروش ۱۸۵ میلیون دلاری در سه روز افتتاحیه‌اش خوش درخشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از ورایتی، داستان سیمبا و موفاسا این بار به کارگردانی جان فاورو، از نمایش در ۴۷۵۶ سالن سینما در آمریکای شمالی در سه روز اول اکرانش ۱۸۵ میلیون دلار فروش کرد.

دیزنی با این فیلم بار دیگر یک رکورد به جای گذاشت و عنوان پرفروش‌ترین فیلم ماه جولای را از آن خود کرد. این فیلم در عین حال پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» که کارش را با فروش ۳۷۵ میلیون دلار در افتتاحیه شروع کرده بود، دومین فیلم پرفروش سال در افتتاحیه‌اش شد.

در بازار بین‌المللی نیز «لاین کینگ» ۲۶۹ میلیون دلار فروش کرد تا فروشی ۴۳۳ میلیون دلاری را در سطح جهان به ثبت برساند. البته باید فروش فیلم در چین را که از هفته پیش شروع شده بود و برابر با ۹۸ میلیون دلار است به این مجموعه اضافه کرد تا مجموع فروش فیلم به دست آید که برابر ۵۳۱ میلیون دلار است.

کتلین تاف رییس توزیع جهانی دیزنی درباره موفقیت این فیلم گفت: «شیرشاه» چنان جایگاهی در فرهنگ پاپ به دست آورده که شاهد حضور مردمانی از فرهنگ‌های مختلف برای تماشای فیلم هستیم و باید بگویم هر کسی دوست دارد به نوعی بخشی از این فیلم باشد.

دیزنی به جز «شیرشاه» تاکنون ۵ فیلم دیگر از دنیای انیمیشن خود را به فیلم زنده تبدیل کرده که «دیو و دلبر» در سال ۲۰۱۷ با افتتاحیه ۱۷۴ میلیون دلاری، «آلیس در سرزمین عجایب» در سال ۲۰۱۰ با افتتاحیه ۱۱۶ میلیون دلاری، «کتاب جنگل» فاورو در سال ۲۰۱۶ با افتتاحیه ۱۰۳ میلیون دلاری از جمله آن‌هاست. فیلم بعدی نیز «علاءالدین» گای ریچی با افتتاحیه ۹۱.۵ میلیون دلاری است که در نهایت فروشش از یک میلیارد دلار در سطح جهان فراتر رفت. ضعیف‌ترین فیلم در این میان «دامبو» تیم برتون بوده است که فروشی ۴۵ میلیون دلاری را اوایل امسال ثبت کرد.

فروش دیگر فیلم‌های باکس آفیس نیز به این ترتیب است که «اسپایدر من: دور از خانه» فیلم دوم باکس آفیس آمریکای شمالی شد و در سومین آخر هفته اکرانش ۲۱ میلیون دلار فروش کرد تا در مجموع در بازار آمریکا به رقم ۳۱۹ میلیون دلار برسد. فروش بین‌المللی این فیلم ۵۶۹ میلیون دلار بوده است.

جایگاه سوم از آن «داستان اسباب‌بازی ۴» دیزنی با فروش ۱۴ میلیون دلار دیگر در پنجمین هفته نمایشش در آمریکاست. این فیلم در مجموع به فروش ۳۷۵ میلیون دلاری در بازار داخلی و فروش ۸۵۹ میلیون دلاری در سطح جهان دست یافته است.

فیلم شماره ۴ هفته «خزیدن» با فروش ۶ میلیون دلار در بازار داخلی بود تا در مجموع فروشش به ۲۳ میلیون دلار برسد. در مکان پنجم نیز فیلم موزیکال «دیروز» ساخته دنی بویل با فروش ۵.۱ میلیون دلار در چهارمین آخر هفته اکرانش جای دارد. این فیلم تاکنون به فروش ۵۷.۵ میلیون دلاری دست یافته است.