دو تحقیق جدید نشان می دهد گرمایش زمین طی ۲ هزار سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،به نقل از فیوچریسم، زمین همیشه شاهد چرخه‌های آب و هوایی گرمایشی و سرمایشی بوده است. در همین راستا برخی از افرادی که گرمایش زمین را انکار می‌کنند، معتقدند آنچه اکنون در زمین اتفاق می‌افتد غیر طبیعی نیست. اما اکنون تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد آنچه در آب و هوای زمین اتفاق می‌افتد طی ۲ هزار سال اخیر بی سابقه بوده است.

تحقیقات نشان می‌دهد میزان گرمایش فعلی بالاتر از هرچیزی است که قبلاً مشاهده شده است.

در همین راستا دو پژوهش جدید در نشریه‌های «نیچر» و «نیچر ژئو ساینس» منتشر کرده اند. در تحقیق «نیچر» دانشمندان توضیح دادند با استفاده از ۷۰۰ رکورد تغییرات دمایی، شرایط آب و هوای زمین طی ۲ هزار سال قبل را بازسازی کرده اند. در این میان در تحقیق نشریه نیچر ژئوساینس روی جدول بندی متوسط دمای زمین تمرکز کرده است.

دانشمندان به این وسیله توانستند چند دوره ادامه دار گرمایش و سرمایش را تحلیل کنند.

تحقیق نشریه نیچر نشان داد در بازه‌های تاریخی گرمایش و سرمایش آب و هوا بیش از نیمی از زمین را تحت تأثیر قرار داد. این در حالی است که گرمایش آب و هوای قرن بیستم بیش از ۹۸ درصد کره زمین تحت تأثیر پیامدهای آن قرار گرفتند.

در همین راستا مارک ماسلین دانشمند آب و هواشناسی که در این پژوهش‌ها شرکت نداشت، می‌گوید: این تحقیقات بالاخره سبب می‌شود کسانی که تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کنند، از نظریه‌های خود دست بکشند.

البته در تحقیق منتشر شده در نشریه نیچر ژئوساینس به این نکته اشاره شده که گرمایش زمین هیچ گاه به سرعت اتفاق نیفتاده است.