معاون سیما با اشاره به آماری از بینندگان تلویزیون بیان کرد حتی بسیاری از کسانی که می گویند تلویزیون نمی بینند به صورت حرفه ای برنامه های صدا و سیما را دنبال می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی امروز دوشنبه ۱۵ مرداد به مناسبت روز خبرنگار که ۱۷ مرددادماه است، در مرکز همایش های صداوسیما به ایراد سخنانی پرداخت.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: هیچکس به اندازه شما از ضرورت کاری که انجام می دهید، آگاهی ندارد. هر جامعه پیشرفته ای نسبت به عنصر آگاهی، روشنگری و مطالبه گری باید حساسیت جدی داشته باشد.

میرباقری اظهار کرد: کار شما ایجاب می کند که از ظرفیت های بالایی برخوردار و از غل و زنجیرهای هوا و هوس و مسائل نازل خود را رها کرده باشید. حریت خودتان را حفظ کنید تا مبادا این حریت را در مقابل چیزی که حقیقت یا عدالت نیست، از دست بدهید.

معاون سیما تصریح کرد: کمتر مجموعه ای مثل شماست که در مقابل زر و زور و تزویر قرار نگیرد. وقتی می خواهید روشنگری کنید یقینا کسانی هستند که علاقه مند نیستند شما وارد این مسائل شوید. انقلاب بزرگی رخ داده است و ۴۰ سال مسیری را طی کرده ایم اما برای اینکه موانع مرتفع شود مردم بیش از پیش به امید، شادابی و آگاهی نیاز دارند و از حوزه های مهم در این راستا دوستان خبرنگار هستند.

میرباقری اضافه کرد: ما کشور بسیار پرچالشی داریم اما قدرت حل مساله در ایران بسیار بیش از اینهاست. قدرت حل مساله را کسی نمی تواند در جهان نادیده بگیرد و طرح و عرضه این مساله باید توسط خبرنگاران انجام شود.

وی همچنین با اشاره به مسائل پیش روی صداوسیما یادآور شد: رسانه ملی علی رغم همه فراز و فرودها، بزرگترین حوزه تولید محتوا در همراهی افکار عمومی است. این مسائل وجود دارد و گاهی عده ای می گویند تلویزیون نمی بینند. ما بعدا با برخی از این افراد صحبت کردیم و متوجه شدیم اتفاقا خیلی از آنهایی که می گویند رسانه ملی را نمی بینند در حد بیننده حرفه ای برنامه های تلویزیون را دنبال می کنند.

میرباقری توضیح داد: هیچ رسانه ای نداریم که به صورت سه ساعت و ۲۵ دقیقه توسط ۸۰ درصد مردم ایران دیده شود. این عدد توسط مرکز تحقیقاتی انجام شده است که برای چنین پژوهش هایی وقت و انرژی زیادی می گذارد. ما این امکان را داریم که یک نفر را بگذاریم تا یک میلیارد هزینه کند و تا عمق یک روستا برود و تحقیق کند.

وی در پایان بیان کرد: ما به شدت نیازمندیم کارهایمان مورد بررسی و نقد قرار بگیرند و اصلا با کسانی کار می کنیم که در سطح نقادان هستند. ما این نقدها را در رسانه به زبان فیلم و سریال هایی مثل «گاندو» و یا از زبان رضا رشیدپور و علی ضیاء و... بیان می کنیم.

در این مراسم که با اجرای سیدعلی ضیاء همراه شد، علی صبوری به اجرای استنداپ کمدی پرداخت و برخی از خبرنگاران سخنانی را مطرح کردند.

ضیاء در پایان این مراسم اعلام کرد که طبق آخرین آمار مرکز تحقیقات ۹۱.۴ درصد مردم تلویزیون می بینند.