«طراحی کاراکتر» عنوان مسابقه‌ای است که توسط کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود تا شاهد ترویج و فرهتگسازی این حوزه میان اقشار مختلف باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسابقه‌ای با عنوان «طراحی کاراکتر» برگزار می کند. شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و علاقمندان تا 31 مرداد ماه فرصت ارسال طرح های خود به کانون را دارند. یکی از اهداف این مسابقه ترویج موضوع اختراع در میان اقشار مختلف جامعه است و شرکت در آن فرصتی را برای آشنایی با فعالیت های کانون نیز فراهم می کند. این کاراکتر می تواند انسان یا هر موجود تخیلی دیگر باشد اما باید ویژگی مخترع بودن آن در طراحی در نظر گرفته شود. همچنین استفاده از یک شخصیت ایرانی و طراحی آن در سنین مختلف از دیگر ویژگی های این مسابقه است.

هنگامی که جرقه یک ایده در ذهن زده می شود برای شعله ور کردن آن فرد مسیری را پیش روی خود دارد که قطعا با بسیاری از پیچ و خم های آن آشنایی ندارد. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که مخترع را در این مسیر حمایت می کند. با حمایت ۹۰ درصدی از محققان، کانون پتنت در این مسیر همگام با مخترعان کشور شده است تا ثبت رسمی دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری و ابتکارتشان محقق شود. البته ترویج این حوزه نیز از  دیگر اقداماتی است که انجام می شود تا شاهد رونق آن در کشورمان باشیم.

 

این مرکز که از سال ۱۳۸۴ به عنوان واحد مالکیت فکری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی فعالیت خود را آغاز کرد در سال ۱۳۹۳ و با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب «کانون پتنت ایران» امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع را در تمامی حوزه‌های علم و فناوری عهده‌دار شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کانون به نشانی patentoffice.ir مراجعه کنند.