تعداد کاربران اینترنت ۵G در کره جنوبی از انتظار فراتر رفت و به بیش از ۲ میلیون نفر رسید. این در حالی است که پیش بینی می شود تعداد کاربران آن تا پایان سال به ۴ تا ۵ میلیون نفر برسد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،به نقل از گیزموچاینا، کره جنوبی یکی از نخستین کشورهای جهان است که خدمات تجاری ۵G را ارائه می کند. با توجه به تقاضای قدرتمند برای جدیدترین گجت ها و استراتژی های ترویجی این فناوری، تعداد کاربران ۵G در این کشور روبه رشد است.

در ماه ژوئن سال جاری پیش بینی می شد کره جنوبی بیش از یک میلیون کاربر ۵G داشته باشد اما اکنون به نظر می رسد آمار این دسته از کاربران از انتظارات فراتر رفته است. هفته گذشته تعداد کاربران این فناوری در کره جنوبی بیش از ۲ میلیون نفر اعلام شد.

گزارش های مختلف نشان می دهد ۳ اپراتور مخابراتی بزرگ این کشور  حدود ۲.۰۱ میلیون کاربر ۵G دارند. هرچند کره جنوبی بیش از ۲ میلیون کاربر ۵G دارد اما این رقم همچنین کمتر از ۵ درصد کل ارتباطات موبایل این کشور است.

البته با شبکه های ۵G، مقرهای ایستگاهی و همچنین افزایش تعداد موبایل های ۵G، حجم این بازار به شدت رشد می کند. به طوری که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد کاربران ۵G به ۴ تا۵  میلیون نفر برسد.

در کره جنوبی حداقل تعرفه استفاده از اینترنت۵G، حدود ۵۵ هزار ون یا ۴۸ دلار است. کره جنوبی نخستین کشور جهان است که سرویس تجاری ۵G را در ماه آوریل راه اندازی کرد.