رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق به شرکت های دانش بنیانی که در شهرک های صنعتی مستقر هستند، تسهیلاتی را برای استقرار اختصاص می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی امروز طی بازدید از یک شرکت دانش بنیان تولید کننده تسمه اظهار داشت: هر پیشرفتی که اتفاق می افتد در صنعت است و اگر واحدهای دانش در صنعت رسوخ پیدا نکنند آثاری از آن دانش دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید تلاش کنند که به صنایع ورود پیدا کنند، گفت: ما باید کاری کنیم که شرکت های دانش بنیان، ارتباط با صنعت داشته باشند و از طرفی نیز ضروری است که صنایع برای توسعه محصول خود از دانش این شرکت ها بهره ببرند و ارزش افزوده بالاتر داشته باشند.

وحدت با بیان اینکه استفاده از دانش شرکت های دانش بنیان در شرکت های صنعتی می تواند روی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، محیط زیست و عوامل دیگر تأثیر بگذارد، تصریح کرد: شرکت هایی که در شهرک های صنعتی وجود دارند، می توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: استقرار کارگاه های شرکت های دانش بنیان برای تولید در این شهرک ها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می شوند؛ یعنی به آنها تسهیلات استقرار اختصاص می دهیم.

وی افزود: این محور از دید همکاری ما با شرکت های حاضر در شهرک های صنعتی به زودی اصلاح می شود.

وحدت یادآور شد: همچنین قرار است صندوق پژوهش و فناوری فولاد زیر نظر صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم راه اندازی شود و صندوق قرار است رویدادی مرتبط با فولاد را برگزار کند.

وی در حاشیه بازدید از چهار شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی پرند در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به تفاهم‌نامه با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: سهولت در استقرار شرکت های دانش بنیان و کارگاه های این شرکتها در شهرک های صنعتی از مفاد این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این تفاهم نامه گفت: ایجاد زمینه برای رسوخ فناوری در صنایع موجود نیز از دیگر مفاد تفاهم نامه است.