اختلال در عملکرد رایانه ها بعد از نصب به روزرسانی های ویندوز ۱۰ پدیده تازه ای نیست و این بار هم وصله به روزرسان تازه این سیستم عامل استفاده از بلوتوث را مختل می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از آسین ایج، مایکروسافت بسته به روزرسان تازه ای به نام ۴۵۰۵۹۰۳ را عرضه کرده که در صورت بارگذاری و نصب این بسته نه تنها امکان استفاده از قابلیت بلوتوث از بین می رود، بلکه کیفیت صوتی سیستم عامل ویندوز ۱۰ هم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

این مشکل در ماه گذشته و در زمان عرضه بسته به روزرسان ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ هم به وجود آمده و استفاده از بلوتوث را در ویندوز ۱۰ ناممکن می کرد. مایکروسافت بعدا تایید کرد که این موضوع اتصال بلندگوها و هدفون های بلوتوث را به رایانه ها ناممکن می کند.

کاربرانی که بسته به روزرسان ۴۵۰۵۹۰۳ را نصب کرده اند، می گویند نقص صوتی و بلوتوث در بخش Device Manager ویندوز و در زمان نمایش وسایل بلوتوث مشخص است. برخی کاربران هم می گویند بعد از نصب این بسته قابلیت بلوتوث به طور کامل از رایانه های آنها حذف شده است.

مایکروسافت می گوید کاربران باید تا زمان رفع قطعی این مشکل از قابلیت System File Checker در Command Prompt (sfc /scannow) استفاده کنند. این کار موجب اصلاح فایل های سیستمی آسیب دیده می شود.