با تولید انبوه و عرضه نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ و سولفورزدایی از گاز، بخشی از نیاز داخل کشور به این نوع کاتالیست‌ها تامین شد و مانع از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با تولید نانوکاتالیست‌های حوزه نفت و گاز موفق به تامین بخش زیادی از نیا صنعت شده و با عرضه این محصولات به بازار داخل، تاکنون مانع از خارج شدن ۳۵ میلیون دلار ارز از کشور شده است.

علی دیبایی، مدیر بازاریابی و فروش این شرکت گفت: به دلیل تاثیرگذاری فناوری‌نانو در محصولات، ما به دنبال بهره‌برداری از این فناوری هستیم از این رو طی سال‌های گذشته طیف وسیعی از نانومحصولات را تولید کرده‌ایم.

وی افزود: نانوکاتالیست LTS، نانوکاتالیست ZnO، نانوپودر NiO، نانوکاتالیست HTS، نانوکاتالیست ریفرمینگ گاز طبیعی و نانوکاتالیست سولفورزدایی از جریان گاز طبیعی از جمله محصولات نانویی ما هستند که تاییدیه نانومقیاس را دریافت کرده‌اند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت عنوان کرد: کاتالیست‌های سولفورزدایی، ریفرمینگ گاز طبیعی و HTS در مقیاس صنعتی تولید و به صنایع مربوطه تحویل شده است و این کار مانع از خروج ارز از کشور شده به طوری که عرضه این نانومحصولات جلوی خروج ۳۵ میلیون دلار را گرفته است. کاتالیست سولفورزدایی برای حذف گوگرد از محصولات صنعت و نفت گاز به کار می‌رود و کاتالیست ریفرمینگ نیز اقدام به شکستن مولکول‌های گاز به ‌منظور تولید هیدروژن استفاده می‌شود.

کد خبر 4713357