یک شرکت خودروسازی با الهام از خودرویی که در سال ۱۹۰۱ ساخته شده ، طرح اولیه از اتومبیلی را ارائه کرده که همان ظاهر قدیمی را دارد اما مجهز به فناوری های نوین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از انگجت، بسیاری از طرح های اولیه خودروهای مرسدس بنز با توجه به آینده ابداع می شوند. اما آخرین نمونه طرح اولیه یک خودرو در این شرکت از اتومبیل های قدیمی الهام گرفته است.

این خودروساز از طرح اولیه Vision Mercedes Simplex  رونمایی کرده که شباهت زیادی به «مرسدس۳۵ PS» دارد که در سال ۱۹۰۱ ساخته و به نام « نخستین خودروی مدرن» مشهور شد.  البته طرح اولیه جدید مجهز به نوترین فناوریها خواهد بود.

 به عنوان مثال در این خودرو از موتور بنزینی استفاده نمی شود. کابین و دماغه خودرو نیز بسیار جالب توجه هستند. به جای هواکش جلوی خودرو نمایشگر سه بعدی با لوگوی مرسدس وجود دارد. علاوه برآن در این نمایشگر وضعیت خودرو نیز نمایش داده می شود. 

در این میان داخل خودرو همچنان ظاهری مینیمالیستی دارد و اطلاعات حساس مانند سرعت و مسیر نیز با پروژکشن برای راننده نمایش داده می شوند.

جالب آنکه طرح اولیه این اتومبیل حتی شیشه جلویی ندارد و میزان قدرت خودرو نیز مشخص نشده است. علاوه برآن تجهیزاتی که در آن به کار می روند باید استانداردهای امنیتی مدرن را داشته باشند.