شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نیمه دوم سال جاری به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای عرضه خدمات مراکز عضو به مشتریان خارج از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی کشور تشکیل شده است و فعالیت می‌کند و در حدود 400 مرکز آزمایشگاهی تخصصی در سراسر کشور را تحت پوشش دارد.

برنامه فعالیت‌های شبکه برای سال 98 تدوین شده و به تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز رسیده است. بر این اساس، شبکه آزمایشگاهی به منظور توسعه بازار خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو، برنامه‌های انگیزشی متنوعی را برای ترغیب پژوهشگران، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان را در نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد کرد.

ورود به بازار خدمات آزمایشگاهی خارجی، به‌ویژه کشورهای همسایه است. وجود دانشگاه‌های متعدد و حضور تعداد قابل توجه پژوهشگران در کشورهای همسایه، فرصت ارزشمندی را برای مراکز آزمایشگاهی ایران فراهم کرده و شبکه آزمایشگاهی ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای عرضه خدمات این مراکز به مشتریان خارج از کشور را در برنامه کاری سال 98 قرار داده است.