معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به منظور انجام اقدامات لازم برای ساخت کارخانه های نوآوری گرگان و گنبد وارد استان گلستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ،ستاری به منظور رونق زیست‌بوم کارآفرینی استان  گلستان وارد گرگان شد و مورد استقبال استاندار و مقامات عالی استان قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اولین بخش از سفر یک روزه خود به استان گلستان از شرکت دانش بنیان نیاک بازدید می‌کند.

ستاری و همراهان وی در ادامه از مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان بازدید می‌کنند.ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در حوزه سلامت و ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده های نو در حوزه سلامت از اهداف این بازدید است.معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه به محل کارخانه نوآوری گرگان می‌رود. این کارخانه قرار است در فضایی در حدود ۲۴۰۰ متر  طی تفاهم‌نامه‌ای با هدف جذب شتاب‌دهنده‌ها،استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ،سرمایه‌گذاران و برگزاری رویداد ها در حوزه شهری و روستایی ایجاد شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه از مرکز نوآوری دانشگاه آزاد علی آباد کتول بازدید می‌کند.ستاری سپس  به شرکت‌های دانش بنیان پویندگان پزشکی پردیس می رود. این شرکت دانش بنیان تولید کننده ایمپلنت های ارتوپدی توانسته با صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی و آسیایی از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

 ستاری در ادامه از شرکت کیمیا پژوهان خاور شیمی  بازدید می کند. این شرکت که در زمینه محصولات شیمیایی پیشرفته فعالیت دارد توانسته با تولید ۱۰۰ تن اسید سولفوریک در روز ضمن جلوگیری از خروج ارز از  کشور ،ارزآوری هم داشته باشد.

ستاری در ادامه از محل کارخانه نوآوری گنبد بازدید می کند.هدف از ایجاد کارخانه نوآوری گنبد که در فضای تقریباً ۷ هزار متری و با همکاری دانشگاه گنبد ایجاد شده است نمونه سازی ایده ها،تجاری سازی آنها و ایجاد شرایط مناسب برای استارتاپ ها و شرکت های نوپا است.

ستاری در ادامه سفر یکروزه خود به استان گرگان در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که با حضور استاندار و مقامات عالی استان تشکیل می شود، شرکت می‌کند. در این جلسه ستاری بعد از شنیدن صحبت‌های مقامات عالی استان با دادن راهکارهایی آنان را برای تسریع در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری یاری می دهد.

آخرین بخش از سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به  استان گلستان دیدار آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این استان خواهد بود.