فرانسه اسامی فیلم‌هایی را که به فهرست نهایی انتخابش برای نمایندگی این کشور در رقابت اسکار بین‌المللی راه‌یافته‌اند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از اسکرین دیلی، فرانسه که هنوز فیلم نماینده‌اش برای حضور در رقابت اسکار ۲۰۲۰ را معرفی نکرده فهرستی متشکل از نام ۳ فیلم را به عنوان فینالیست‌های این بخش منتشر کرد.

«بینوایان»، «پرتره بانو در آتش» و «پروکسیما» سه فیلمی هستند که فرانسه از میان آنها فیلم نماینده خود را برای اسکار بین‌المللی انتخاب می‌کند.

کمیته انتخاب فرانسه که توسط مرکز سینمای ملی این کشور انتخاب می شود ۲۰ سپتامبر نام فیلم منتخب خود را اعلام می‌کند.

برای نخستین بار این کمیته متشکل شده است از متخصصان صنعت سینما در کنار فیلمسازان و روسای موسسات فرهنگی و این امر پس از آن عملی شد که در ماه جولای اعلام شد باید تلاش کرد تا شانس فرانسه در رقابت اسکار بیشتر شود.

روزالی واردا و ژان برات تهیه کننده، آگاتا والنتنی و موریل سوزی مدیر فروش فیلم، دانیله تمپسون و پییر سالوادوری کارگردان و تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن همراه با سرژ توبیانا رییس اونی فرانس و آلن ترزیان رییس جوایز سزار فرانسه کمیته منتخب را تشکیل داده‌اند.

«بینوایان» درامی از لاج لی که اولین بار در جشنواره فیلم کن در بخش رقابتی حضور یافت و جایزه داوری را برد درامی اجتماعی است که آمازون امتیاز پخش آن را برای آمریکا خریده است.  

«پرتره بانو در آتش» ساخته سلین سیاما درامی قرن هجدهمی درباره زنی نقاش است که باید پرتره بانویی را بکشد که قرار است با فردی ثروتمند در ایتالیا ازدواج کند. این فیلم هم در بخش رقابتی جشنواره کن برای اولین بار دیده شد و جایزه فیلمنامه را برد. نئون و هولو به اتفاق این فیلم را برای آمریکا خریده‌اند.   

«پروکسیما» ساخته آلیس وینوکو با بازی اوا گرین در نقش زنی است که آماده می‌شود تا به ماموریتی فضایی برد و از دختر کم‌سنش جدا شود. این فیلم در بخش پلتفورم جشنواره فیلم تورنتو برای نخستین بار دیده و با نقدهای خوب و تقدیر روبرو شد.

برای این که فیلمی بتواند در رقابت اسکار حاضر باشد لازم است تا ۷ روز از یکم اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ در سینماهای فرانسه اکران شده باشد.