پاویون ملی محصولات دانش بنیان ایران در نمایشگاه دارویی دوسلدورف(Expopharm) با حضور شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه دارویی برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نمایشگاه دارویی دوسلدورف(Expopharm)  یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری حوزه دارو در اروپاست. این نمایشگاه سالیانه برگزار می شود و بیش از ۲۷هزار بازدیدکننده تجاری و ۵۰۰ غرفه دار در آن حضور دارند.

نمایشگاه (Expopharm) شامل چندین کنفرانس کلیدی، رویدادهای ویژه و بسترهای کسب ‌و کار و تجارت می شود. این گردهمایی بین المللی، بزرگترین تولیدکنندگان و خریداران عمده دارو و همچنین برترین داروسازان را از سرتاسر جهان گرد خود جمع می کند تا آخرین نوآوری‌ها و سبک‌های داروسازی را ارائه دهد. 

رقابت برای حضور در نمایشگاه به عنوان غرفه گذار نیز بسیار جدی است. در سال ۲۰۱۹ هم تعداد ۷۳۱ شرکت از ۳۸ کشور دنیا در حوزه‌های مختلفی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، نانوتکنولوژی، علوم زیستی، سیستم‌های تست و اندازه گیری و نفت و انرژی اشاره کرد.

« شاخه های دارو سازی»،« تجارت عمده دارو»، « محصولات مراقبت در منزل»، «تشخیص طبی و تجهیزات مربوطه»، «محصولات غذایی و رژیم غذایی»،« محصولات آرایشی و بهداشتی»، « مبلمان و تجهیزات داروخانه» و ... محورهای این نمایشگاه هستند.

امسال برای دومین سال متوالی با همکاری معاونت علمی و فناوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ۶ شرکت توانا و فعال دانش بنیان، در این نمایشگاه شرکت کرده اند. نمایشگاه اکسپوفارم

۳ تا ۶ مهر ۹۸ (۲۵ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹) در دوسلدورف برگزار می شود.