معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مجتمع آموزشی "کمال "مظهر نیت‌های پاک است گفت: کمتر مدرسه‌ای در این شهر از وجود معلمانی همچون شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی بهره برده است. این شهیدان با حضور خود در کمال روح پاکی ومعنویت به آن هدیه دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هیجان، همهمه، شور و اشتیاق. صف ها بسته می شود. شروعی دوباره آغاز می شود. شروعی برای ساختن این سرزمین با تکیه بر توانمندی دانش آموزان. آنان که آینده سازان این مرز و بوم اند.

نخستین روز از مهر ماه است. سورنا ستاری در مجتمع آموزشی کمال حاضر است و در میان دانش آموزان این مدرسه زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جمع دانش آموزان این مجتمع آموزشی بیان کرد: چهار سال از بهترین و شیرین ترین روزهای زندگی من در این مجتمع آموزشی گذشت. البته آن زمان امکانات مدرسه همچون این روزها نبود.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در ادامه با اشاره به بنیانگذاران این مجتمع آموزشی گفت: "کمال" نتیجه نیت های انسان های پاک است. نیت پاک افرادی همچون آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر سحابی که این مرکز را تاسیس کردند.

ستاری با بیان اینکه کمتر مدرسه ای در این شهر از وجود و معلمانی همچون شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی بهره برده است،گفت: این شهیدان با حضور خود در کمال روح پاکی و معنویت را به آن هدیه دادند.

دانش آموزان این مدرسه می آموزند چطور پاک دست باشند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ظرفیت های این مجتمع آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کسب رتبه برتر کنکور چیزی نیست که این مرکز آموزشی به دانش آموزان یاد می دهد. گر چه همواره رتبه های برتر کنکور از این مرکز بوده اند. همانطور که وقتی از کمال به دانشگاه صنعتی شریف رفتم بسیاری از هم کلاسی های من نیز در آنجا همراهم بودند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش در کمال آن چیزی است که آن را برجسته می کند‌ اظهار داشت: دانش آموزان این مدرسه مرد بودن را می آموزند و اینکه چطور در آینده درست زندگی کنند و به معنای بهتر، پاک دست باشند. هر یک از شما در آینده در بخشی مختلف همچون خصوصی و دولتی مشغول خدمت رسانی می شوید. در این مدرسه پایه های آزادگی و استقلال در شما ایجاد می شود تا گام های موثری برای این سرزمین بردارید و باید حافظ جان، مال و ناموس افراد جامعه باشید.

ستاری با بیان اینکه زمان تحصیل در این مدرسه یک جمله بین همه ما وجود داشت که "کمال نا موفق ندارد" گفت: هدف اصلی این مدرسه این است که یاد دهد چطور زندگی کنیم و آینده را در کنار هم بسازیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: این روزها شیرین ترین روزهای زندگی شما است پس آن را از دست ندهید. با اینکه ۲۹ سال از زمان تحصیل من در این مدرسه می گذرد اما هنوز خاطرات آن روزها را در ذهن دارم. امیدوارم شما نیز با تلاش خود نمایانگر جریان فکری کمال باشید.

سورنا ستاری در پایان نقش مدارس درباره چگونه زیستن را مورد اشاره قرار داد و گفت: آینده، کنکور و دانشگاه نیست و این ضعف سیستم آموزشی کشور است. مدارس باید مهارت چگونه زندگی کردن و موفقیت را نیز آموزش دهند.

مردان بزرگ "کمال"

مجتمع آموزشی کمال در سال ۱۳۳۷ توسط آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر سحابی به بهره برداری اولیه رسید. شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری و طالقانی همگی در این مدرسه به آموزش پرداختند یا در جلسات سیاسی آن در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند. در این مجتمع آموزشی نخبگان بسیاری به تحصیل پرداختند که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یکی از آنها است.

حدود ۶۰۰ دانش آموزان در دو دوره اول و دوم متوسط در سال تحصیلی جدید در این مدرسه مشغول تحصیل می شوند. دانش آموزانی که هر یک با خلاقیت و توانمندی خود قرار است گام هایی موثر برای این سرزمین بردارند.
همانطور که تا کنون دانش آموزان بسیاری از این مدرسه موفق به کسب مدال رنگین جهانی و کشوری، کسب رتبه های برتر کنکور و درخشش در جشنواره های علمی همچون خوارزمی شده اند.