بعد از نمایش تصاویری از مدل نهایی فضاپیمای استارشیپ که قرار است علاقمندان را به سیاره های ماه و مریخ ببرد، طی ساعات گذشته ویدئویی از داخل آن را نیز برای اولین بار منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از یونیورس تودی، ویدئوی یادشده که در حساب کاربری توئیتر الون ماسک منتشر شده نحوه حمل مسافر و بار توسط استارشیپ را با دقت و جزئیات بیشتری مشخص می کند.

این ویدئو در ساعات پایانی روز اول اکتبر منتشر شده و نشان می دهد مخازن سوخت استارشیپ در قسمت فوقانی آن نصب شده تا تعادلی میان وزن سنگین نوک استارشیپ و موتورهای غول پیکر این فضاپیما ایجاد شود. این مخازن انرژی مورد نیاز پیشرانه استارشیپ را تامین می کنند.

بر اساس آنچه در این ویدئو دیده می شود، مخزن بار استارشیپ هم بسیار جادار است و این فضاپیما بدنه و پوسته ای صاف و نقره ای رنگ ولی مستحکم و زبر دارد. البته الون ماسک قبلا اعلام کرده بود که بدنه استارشیپ در آینده بیشتر از انچه در نمونه اولیه دیده می شود، جلا داده خواهد شد تا جلوه ای بهتر به آن داده شود.

قرار است استارشیپ ام کی ۱ و ام کی ۲ ( که دومی هنوز در مرکز فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در حال مونتاژ است)، آزمایش های پروازی را ظرف یک تا دو ماه آینده پشت سر بگذارند.طی این آزمایش ها این دو فضاپیما حداکثر ۲۰ کیلومتر به سمت آسمان حرکت می کنند. الون ماسک امیدوار است این فضاپیماها که مجهز به سه موتور هستند، بتوانند تا سال ۲۰۲۰ اولین مسافران خود را به فضا ببرند.

الون ماسک ایده جاه طلبانه تسخیر ماه و مریخ را تعقیب کرده و قصد دارد آنها را به مستعمراتی جدید برای زمین بدل کند. البته منتقدان ماسک می گویند بعید است وی بتواند سال آینده ایده های خود را عملیاتی کند و هنوز به فرصت بیشتری برای این کار نیاز است.