دیدیه کوئلوز یکی از برندگان نوبل فیزیک ۲۰۱۹ معتقد است انسان تا ۳۰ سال آینده می تواند ماشینی بسازد تا به درک بهتری از فعالیت های سیارات خارج از منظومه شمسی دست یابد و حیات در فضا را کشف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از تلگراف، دیدیه کوئلوز  یکی از استادان دانشگاه کمبریج و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۲۰۱۹ معتقد است انسان طی ۳۰ سال آینده حیات در فضا را کشف می کند.

کوئلوز در سال ۱۹۹۵ و زمانی که دانشجوی دکتری بود همراه میشل مایور نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کرد. او پس از کسب نوبل فیزیک ۲۰۱۹ در مصاحبه ای اعلام کرد که به حیات در فضا اعتقاد دارد.

وی در این باره افزود: فکر نمی کنم ما تنها موجودات زنده در جهان باشیم. سیارات بسیار زیاد و ستارگان انبوهی در جهان وجود دارند و البته واکنش های شیمیایی در سراسر جهان اتفاق می افتد. این واکنش های شیمیایی هستند که به حیات در اماکن دیگر منجر می شوند.

او اطمینان دارد تا ۱۰۰ سال آینده حیات فضایی از زمین رصد می شود.  کوئلوز در این باره گفت: یک ماشین جدید که بتواند درک بهتری از فعالیت های بیوشیمی سیارات خارج از منظومه شمسی فراهم کند تا ۳۰ سال آینده ساخته خواهد شد.

این ستاره شناس همچنین گفت که روز اعلام برنده جایزه نوبل را با اتفاقات ناخوشایندی آغاز کرده بوده است. نخست تایر دوچرخه اش سوراخ شده بود و پس از آن در یک جلسه برای جمع آوری سرمایه شرکت می کند و طی همین جلسه به تماس کمیته نوبل پاسخ نمی دهد! اما کارمندان دانشگاه کمبریج خبر برنده شدن اش در نوبل فیزیک ۲۰۱۹ را به او می دهند. او پس از شنیدن این خبر به مدت ۲ دقیقه غش کرده است.

کوئلوز و میشل مایور برای کشف نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی که دور ستاره ای شبیه خورشید مدار می زند، برنده نوبل فیزیک ۲۰۱۹ شدند. علاوه بر آنها جیمز پیبلز نیز برای اکتشافات نظری در کیهان شناسی فیزیک برنده دیگر نوبل فیزیک بود.