رخداد علمی «داده کاوی هوشمند به توان شناختی» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همراه جوایز نقدی تا سقف 60 میلیون تومان در محل کارخانه نوآوری تهران برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با رشد روز افزون تولید محتوا و آمار و اطلاعات ، تجزیه و تحلیل این آمار و دستیابی به اطلاعات ضروری خود به شاخه جداگانه علمی تبدیل شده است ، داده کاوی ها که برای کشف اتصالات پنهان و پیش بینی روند آینده انجام می شود را  در اصطلاح «حفاری داده » نیز می گویند . آمار، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، از جمله زیر شاخه های علمی داده کاوی محسوب می شود . به همین جهت برای چالش معنا یابی در داده های ایرانی و طرح یک مسئله کاربردی و حل آن با ترکیبی از داده های هوشمند ،  این اتفاق علمی پژوهشی رقم خورده است.به همین منظور زیر مجموعه های مختلفی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله ستاد توسعه فناری های دیجیتال و هوشمند سازی  از این گردهمایی حمایت می کنند.

این حمایت با پرداخت جوایز نقدی از 20 میلیون تا سقف 60 میلیون تومان برای تیم های منتخب در نظر گرفته شده است . همچنین دو تیم منتخب امکان ورود به برنامه پرورش کسب و کارها ی شرکت سرآوا را خواهند یافت ، محل برگزاری این گردهمایی کارخانه نوآوری تهران است و متقاضیان تا 28 مهرماه سال 98 فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند . مهلت ارسال طرح ها هم تا  15 آبان 98 تعیین است.