پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدارِ جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، کلیپ صوتی «نخبگان پاره تن کشور هستند» را منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارِ جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، کلیپ صوتی «نخبگان پاره تن کشور هستند» را منتشر کرد که در ادامه آمده است.










 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یکی از کارهای بدشان دلّالیِ جابه‌جا کردن نخبه‌های کشور است که این کار هم دارد انجام میگیرد. نخبه را از ماندن در داخل دلسرد کنند که «چرا میمانی، بی‌خود خودت را معطّل میکنی، عمرت را تلف میکنی»، در حالی که او مال اینجا است، پاره‌ی تنِ اینجا است، با رشد کشور، او رشد میکند؛ با رشد او، کشور رشد میکند؛ او وظیفه‌اش را انجام میدهد؛ این را از ماندن در اینجا مأیوس کنند و حالا به یک جلوه‌ای در خارج -یا پولی یا غیر پولی یا حتّی موهوم- او را جابه‌جا کنند که از این دانشگاه برود به جای دیگر؛ این هم از کارهایی است که الان دارد انجام میگیرد. وظیفه‌ی وزارت علوم و وزارت بهداشت است که از دانشگاه‌ها مراقبت کنند، پاکسازی کنند.»