وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آینده روشن ایران در کارخانه نوآوری نمایان و مشهود است، گفت: اگر توانمندی جوانان را باور کنیم، آینده ای مطمئن برای کشور رقم می خورد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در بازدید از توانمندی جوانان و شرکت های دانش بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، گفت: ایران با وجود این جوانان و توانمندی های موجود قطعا نمی تواند توسط کسی تحریم شود.

با آگاهی و سعه صدر اجازه قدرت نمایی به جوانان بدهیم

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اگر با آگاهی و صعه صدر اجازه قدرت نمایی به جوانان دهیم فرصت بی نظیری برای کشور ایجاد خواهد شد گفت:امروز روز بسیار خوبی برای من است که می بینم جوانان به حوزه صادرات محصولات دانش بنیان که یکی از حوزه های مهم افزایش توان اقتصادی و توان ملی ما است ورود کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه جوانان به صورت علمی بر روی صادرات کار می کنند مایه افتخار ما است بیان کرد:کار ما در دنیا این است که تحریم های آمریکا را نامشروع جلوه دهیم. البته قدرت آمریکا در بازار جهانی بسیار زیاد است.

وزیر امورخارجه  افزود: قدرت دلار بالا است. قدرت بازار دلار امریکا و نیاز جهانی به این بازار بسیار قابل توجه است. اما این موضوع به این معنی نیست که آمریکا می تواند کار اشتباه خود را به صورت دائمی ادامه دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت:ما برای مدتی ناچاریم فشارها را تحمل کنیم. این مایه نگرانی ما است که مردم تحت فشار هستند اما با جوانان و توانمندی های آنها حتما آمریکا نمی تواند این شرایط را پیش ببرد.

ایران با توانمندی هایش می تواند تحولی عظیم در اقتصاد ایجاد کند

ظریف ادامه داد:بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده اند که باید از آمریکا فاصله بگیرند. این اتفاق، تحولی مهم در مناسبات بین المللی است
ظریف گفت:ایران با توانمندی هایی که دارد می تواند تحولی عظیم در اقتصاد خود ایجاد کند.
ظریف در ادامه با بیان اینکه بهترین جا برای صادرات محصولات و خدمات ایران ساخت، کشورهای منطقه هستند گفت:ایران باید این بازار را دریابد.ما برای صادرات از روش های ۶ گانه تقویت اقتصاد کشور مانند افزایش صادرات، افزایش خدمات فنی و مهندسی، افزایش صادرات نیروی کار، افزایش توریسم و ... استفاده می کنیم.

نقش شرکت های دانش بنیان در صادرات محصولات

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: در حوزه هایی که ایران مزیت صادرات دارد حتما شرکت های دانش بنیان می توانند نقش ایفا کنند.
محمد جواد ظریف ادامه داد: جوانانی هستند که می توانند توفیق زیادی در بازارهای جهانی داشته باشند. امیدوارم دولت بتواند موانعی که بر اثر تحریم های ظالمانه ایجاد شده است را از سر راه حضور فعال جوانان در این عرصه ها برطرف کند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: البته این جوانان خود موانع را برخواهند داشت‌ و دنیا احساس خواهد کرد استفاده نکردن از توانمندی جوانان ایرانی یک نقصان برای آنها است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: توجه به صادرات به روش های نوین و علمی در این کارخانه نواوری کاملا مشهود است و امیدواریم این کارخانه بتواند جایگاه واقعی خود را در توسعه اقتصاد دانش بنیان و صادرات پیدا کند.